Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό: Τίθεται από σήμερα σε εφαρμογή στην Ε.Ε. – Πώς θα λειτουργεί
Σε εφαρμογή μπαίνει από σήμερα 1η Ιουλίου σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., το «Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19», το οποίο εναρμονίζει τους ταξιδιωτικούς κανόνες και διευκολύνει τις διασυνοριακές μετακινήσεις των πολιτών, με ασφάλεια, εντός της Ευρώπης.
Το πιστοποιητικό έχει ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες και το χρησιμοποιούν ήδη εκατομμύρια πολίτες στην Ε.Ε. Από σήμερα και για τους επόμενους 12 μήνες, το πιστοποιητικό θα είναι απαραίτητο για τις μετακινήσεις των πολιτών σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., τη Νορβηγία, την Ισλανδία και το Λιχτενστάιν και μέσα στις επόμενες ημέρες θα είναι απαραίτητο και στην Ελβετία.
Το πιστοποιητικό συγκεντρώνει διάφορα στοιχεία ταυτότητας του κατόχου του, (όνομα, ημερομηνία γέννησης) και πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της υγείας του έναντι της COVID: Είτε εμβολιασμός (με πληροφορίες για τον τύπο του εμβολίου και την ημερομηνία της τελευταίας δόσης), είτε αρνητικό μοριακό τεστ (ημερομηνία και τύπος τεστ), είτε αντισώματα μετά τη νόσο (διάρκεια ανοσίας).
Διαθέσιμο σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή και σε δύο γλώσσες (στη γλώσσα του κράτους που το εκδίδει και στα αγγλικά) το «Πράσινο Πιστοποιητικό» θα διαθέτει ένα QR Code που θα μπορεί να ελέγχεται από τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες πλοίων ή τρένων και τις εθνικές Αρχές.
Βάσει του κανονισμού που διέπει το «Πράσινο Πιστοποιητικό», στον οποίο έχουν συμφωνήσει όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, θα επιτρέπεται η ελεύθερη μετακίνηση σε πλήρως εμβολιασμένους πολίτες (14 ημέρες μετά τη δεύτερη δόση ή 30 μέρες μετά το εμβόλιο της Johnson&Johnson), σε όσους έχουν αρνητικό τεστ PCR (όχι παλαιότερο των 72 ωρών) και σε όσους έχουν πιστοποιητικό αντισωμάτων στον Covid – 19.
Ο κάτοχος του πιστοποιητικού θα μπορεί να ταξιδέψει εντός της Ε.Ε. χωρίς περαιτέρω ταξιδιωτικούς περιορισμούς (π.χ. τεστ ή καραντίνα). Ωστόσο, σε περίπτωση εμφάνισης μιας ανησυχητικής μετάλλαξης του ιού, προβλέπεται η ενεργοποίηση ενός «φρένου έκτακτης ανάγκης», με τη δυνατότητα επανεισαγωγής ταξιδιωτικών περιορισμών. Οι περιορισμοί αυτοί θα πρέπει να είναι «αναγκαίοι και αναλογικοί» για τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας. Θα πρέπει επίσης να λαμβάνονται υπόψη τα διαθέσιμα επιστημονικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC). Οι πρόσθετοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί θα πρέπει να δικαιολογούνται και να κοινοποιούνται στα άλλα κράτη-μέλη και στην Επιτροπή το αργότερο 48 ώρες πριν την εφαρμογή τους.
Το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 είναι ένα προσωρινό εργαλείο. Η χρήση του θα ανασταλεί όταν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) κηρύξει το τέλος της διεθνούς κατάστασης έκτακτης ανάγκης για την υγεία από την COVID-19.
Αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια ζητούν καλύτερο συντονισμό
Οργανισμοί οι οποίοι εκπροσωπούν τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια της Ευρώπης, προειδοποιούν για ουρές πολύωρης αναμονής, εκτός εάν οι χώρες συντονίσουν καλύτερα την κυκλοφορία του ευρωπαϊκού ψηφιακού πιστοποιητικού COVID-19 και διασφαλίσουν ότι ο έλεγχος στους επιβάτες θα γίνεται πριν την άφιξή τους στα αεροδρόμια.
Το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 πρόκειται να τεθεί σε ισχύ την Πέμπτη 1η Ιουλίου, αλλά ο Διεθνής Οργανισμός Αεροδρομίων ACI και οι οργανισμοί εκπροσώπησης αεροπορικών εταιρειών, A4E, IATA και ERA προειδοποίησαν με επιστολή τους προς τους εθνικούς ηγέτες των κρατών μελών της Ε.Ε. για «ένα ανησυχητικό μωσαϊκό προσεγγίσεων» σε όλη την ήπειρο.
«Καθώς η επιβατική κίνηση αυξάνεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες, ο κίνδυνος χάους στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια είναι πραγματικός», ανέφεραν οι οργανισμοί στην κοινή επιστολή που έστειλαν σήμερα, η οποία περιήλθε σε γνώση του Reuters.
Τα ψηφιακά πιστοποιητικά έχουν σχεδιαστεί για να εμφανίζουν, μέσω κωδικών ταχείας απόκρισης (κωδικοί QR), εάν οι επιβάτες είναι πλήρως εμβολιασμένοι, έχουν ανοσία λόγω πρόσφατης ανάρρωσης από την COVID-19 ή φέρουν αρνητικό τεστ.
Έχουν σχεδιαστεί για να χρησιμοποιούνται για ταξιδιωτικές μετακινήσεις σε ολόκληρη την Ε.Ε. από την 1η Ιουλίου, αλλά απαιτούν επιπλέον ελέγχους και τον κατάλληλο εξοπλισμό για την ανάγνωση των κωδικών.
Στην επιστολή υπογραμμίζεται ότι ο μόνος τρόπος για την αποφυγή τεράστιων ουρών και καθυστερήσεων κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της καλοκαιρινής περιόδου είναι η εφαρμογή ενός συστήματος σύμφωνα με το οποίο τόσο το πιστοποιητικό εμβολιασμού όσο και τα έντυπα εντοπισμού επιβατών υποβάλλονται σε επεξεργασία εξ αποστάσεως πριν φτάσει ο επιβάτης στο αεροδρόμιο.
Οι έλεγχοι πρέπει να πραγματοποιούνται μόνο στη χώρα αναχώρησης και όχι κατά την άφιξη και οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να διαχειρίζονται τα υγειονομικά δεδομένα και να παρέχουν εξοπλισμό για τον έλεγχο των κωδικών QR, ανέφερε η επιστολή.
«Ένα υψηλό επίπεδο κατακερματισμού και διαφοροποίησεων στην εφαρμογή του DCC… καθώς και η συνεχής επανάληψη ελέγχων εγγράφων σε πολλές χώρες είναι ανησυχητικό», ανέφερε.
Ο Γενικός Διευθυντής της ACI Europe, Ολιβιέ Γιάνκοβετς, ένας από τους υπογράφοντες της επιστολής, δήλωσε ότι τα μέλη του ομίλου «αρχίζουν να ανησυχούν πολύ».
«Το να αντεπεξέλθουμε σε αυτή την αύξηση θα είναι μια άνευ προηγουμένου πρόκληση», είπε. Το μέγεθος των περιπτώσεων εξακρίβωσης που γίνεται ακόμα χειροκίνητα στα αεροδρόμια τον «αγχώνει πάρα πολύ», πρόσθεσε.
Ο χρόνος περιήγησης στα αεροδρόμια κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού διπλασιάστηκε σε 3 ώρες από 1-1/2 ώρες πριν την πανδημία, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της IATA, αρμόδιος για την Ευρώπη, Ραφαέλ Σβάρτσμαν.
Αν δεν υπάρξουν αλλαγές και η χωρητικότητα επιστρέψει σε επίπεδα προ-COVID, ο χρόνος αυτός θα μπορούσε θεωρητικά να αυξηθεί σε πέντε ή και οκτώ ώρες, ένα απαράδεκτο χρονικό διάστημα, είπε.
Ενόψει μιας συνάντησης ευρωπαϊκών χωρών την Τρίτη σχετικά με το ψηφιακό πιστοποιητικό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε οδηγίες για τα κράτη μέλη που αποτυπώνουν ορισμένες από τις ανησυχίες, σημειώνοντας ότι έχουν σχεδιαστεί δέκα διαφορετικοί συνδυασμοί ελέγχων από διάφορες χώρες.
Αυτό κινδυνεύει να οδηγήσει σε «περιττά αλληλεπικαλλούμενα μέτρα και ως συνέπεια ουρές και συνωστισμούς στα αεροδρόμια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της A4E, Τόμας Ρέιναρτ, τονίζοντας πως η κατάσταση αυτή κινδυνεύει να υπονομεύσει την εμπιστοσύνη των επιβατών.
ΠΗΓΕΣ: ΑΠΕ RAUTERS ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Καλωσήρθατε στον χώρο σχολίων του Αντικειμενικότητα. Να θυμάστε ότι κάθε άποψη είναι δεχτή εκτός αν προσβάλει ή θίγει τον άλλον όποτε παρακαλώ ο σχολιασμός σας να είναι κόσμιος.