Τέμπη: Εκτός ποινικού κάδρου κυβερνητικά πρόσωπα -κλειδιά του μπαζώματος


Εκτός ποινικού κάδρου παραμένουν κρίσιμα κυβερνητικά πρόσωπα που εμπλέκονται στην υπόθεση του μπαζώματος του χώρου των Τεμπών μετά και τις πρόσφατες ποινικές διώξεις κατά τεσσάρων προσώπων για την αλλοίωση του τόπου του δυστυχήματος, από τις οποίες απουσιάζουν εμφατικά τα ονόματα πολιτικών κυβερνητικών προσώπων και υψηλά ιστάμενων στελεχών του νευραλγικού υπουργείου Μεταφορών, όπως ο Χρήστος Τριαντόπουλος και ο Γιάννης Ξιφαράς.

Ειδικά για τον Χρ. Τριαντόπουλο, ο οποίος κατείχε εκείνη την περίοδο τη θέση του υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ, αναπάντητο παραμένει το ερώτημα της αντιπολίτευσης αν μετέφερε ή όχι οδηγίες του Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την περίφημη συνάντηση της 3ης Μαρτίου 2023, την οποία επιβεβαιώνει πλέον και η διάταξη με τις ποινικές διώξεις για το μπάζωμα.

Οι διώξεις μπορεί να στρέφονται μόνο σε βάρος του γενικού γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Παπαγεωργίου, του πρώην περιφερειάρχη Κ. Αγοραστού και δύο στελεχών της ΕΛ.ΑΣ. και της Πυροσβεστικής για το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος εξαιτίας της αλλοίωσης του τόπου του δυστυχήματος, όμως από μαρτυρίες που περιλαμβάνονται στη διάταξη της εισαγγελέως Εφετών Λάρισας προκύπτει πως ο Χρ. Τριαντόπουλος όχι μόνο βρισκόταν στον χώρο, αλλά φέρεται να έλαβε μέρος και σε μια «άτυπη» συνάντηση που έγινε το απόγευμα της 3ης Μαρτίου 2023 στον τόπο του δυστυχήματος για να συζητηθούν «οι εργασίες αποκατάστασης της κυκλοφορίας των τρένων».

Γι’ αυτό εξάλλου από την αντεισαγγελέα Εφετών Λάρισας διαβιβάστηκαν στη Βουλή μέσω του Αρείου Πάγου νέα στοιχεία σε σχέση με το μπάζωμα για τον νυν υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρ. Τριαντόπουλο, εντούτοις εξακολουθεί να βρίσκεται εκτός ποινικού κάδρου με τις πλάτες της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, όπως και τα υπόλοιπα κυβερνητικά στελέχη που φέρεται να συντόνιζαν τυπικά ή άτυπα όλες τις επιχειρήσεις των αρμόδιων εμπλεκόμενων υπηρεσιών.

Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τον γεν. γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά, ο οποίος, παρότι εξαρχής τοποθετήθηκε από την αποκάλυψη του Mega στις συσκέψεις για το μπάζωμα, μέχρι σήμερα τηρεί σιγή ιχθύος και εξακολουθεί να ασκεί τα καθήκοντά του στη θέση αυτή και υπό τον νέο υπουργό Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρα.
Ανησυχία για συγκάλυψη

Η ανησυχία που εκφράζεται ανοιχτά από στελέχη της αντιπολίτευσης συνδέεται με το ενδεχόμενο συγκάλυψης των ευθυνών πολιτικών και κυβερνητικών προσώπων για το μπάζωμα και την εξάντληση της ποινικής ευθύνης σε επιχειρησιακούς παράγοντες, με τον ίδιο τρόπο που παραμένει στο απυρόβλητο μέχρι στιγμής ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Εντύπωση, εξάλλου, προκαλεί η δικαστική αυστηρότητα που φαίνεται να εξαντλείται στο πρόσωπο της προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων Ιωάννας Τσιαπαρίκου, για την οποία ο εφέτης ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση των Τεμπών Σωτήρης Μπακαΐμης φέρεται να έχει ζητήσει από την Εισαγγελία Εφετών Λάρισας την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος της σχεδόν για όλα τα δεινά του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Συγκεκριμένα, για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών μέσων σταθερής τροχιάς διά παραλείψεως και κατ’ εξακολούθηση με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, η οποία είχε αποτέλεσμα τον θάνατο μεγάλου αριθμού ανθρώπων κατά συρροή, τη βαριά σωματική βλάβη κατά συρροή και βλάβη εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας μεταξύ άλλων.

Το εν λόγω αδίκημα επισύρει κάθειρξη από 10 έτη έως και ισόβια, ενώ ο εφέτης ανακριτής διαπίστωσε ενδείξεις ενοχής και για πλημμελήματα, όπως ανθρωποκτονία από αμέλεια και σωματικές βλάβες (βαριές και απλές) από αμέλεια από υπόχρεο λόγω του επαγγέλματός του να καταβάλει ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σκεπτικό του ο ανακριτής κάνει ειδική αναφορά στο γεγονός πως η Ι. Τσιαπαρίκου ως υπεύθυνη για τον έλεγχο του έργου όλων των επιχειρησιακών και υπηρεσιακών μονάδων της Αρχής θα μπορούσε να ανακαλέσει την έγκριση ασφαλείας και την άδεια λειτουργίας του σιδηροδρόμου εξαιτίας της μη λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας. 

Να διακόψει, δηλαδή, συνολικά τη λειτουργία του σιδηρόδρομου, ευθύνη όμως που, όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, ανήκει αποκλειστικά στο ανώτατο πολιτικό επίπεδο: την κυβέρνηση.
Χωρίς ένοχο το σκάνδαλο της μονταζιέρας

Αναμένοντας με αγωνία τις εξελίξεις στο δικαστικό επίπεδο για τα εμπλεκόμενα πολιτικά πρόσωπα, με προεξάρχοντα φυσικά τον πρώην υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, μόνο καθησυχαστικά δεν είναι τα δείγματα από την εν εξελίξει έρευνα για το άλλο μεγάλο σκάνδαλο που συνδέεται με την υπόθεση των Τεμπών, αυτό της μονταζιέρας με τα ηχητικά των τρένων από την ημέρα της τραγωδίας.

Ο λόγος είναι ότι μπορεί μεν να έχουν κληθεί από τον εισαγγελέα να καταθέσουν ως ύποπτοι ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παν. Τερεζάκης κα ακόμα έξι στελέχη του Οργανισμού για την πλημμεληματική διαρροή ηχητικών συνομιλιών μεταξύ μηχανοδηγών και σταθμάρχη αμέσως μετά το δυστύχημα, εντούτοις το μοντάζ των συνομιλιών αυτών δεν συνιστά αντικείμενο ποινικής αξιολόγησης, καθώς πρέπει να προκαλείται εξ αυτού κάποια σοβαρή έννομη συνέπεια, που στην προκειμένη περίπτωση, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν προέκυψε, καθότι ο εφέτης ανακριτής που χειρίζεται την έρευνα για τα Τέμπη διαθέτει από την αρχή το σύνολο των ηχητικών καταγραφών χωρίς να είναι μονταρισμένα.

Σχόλια

Διαβάστε ακόμη