Τέμπη: Αποκαλυπτικό έγγραφο λέει ότι 40 μέρες μετά δόθηκε εντολή να καταστραφεί βιολογικό υλικό θυμάτων- Τα 7 ερωτήματα του ανακριτή για την πολύνεκρη έκρηξη και τα ίχνη ξυλολίου


Αποκαλυπτικό έγγραφο που συντάχθηκε 40 μόλις μέρες μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και το οποίο προκαλεί νέα σοβαρά ερωτήματα, καθώς με αυτό ο ανακριτής είχε ζητήσει καταστροφή δειγμάτων αίματος και επιχρισμάτων των 57 θυμάτων, βλέπει το φως της δημοσιότητας.

Συγκεκριμένα, στις 10 Απριλίου του 2023 ο ανακριτής φαίνεται να στέλνει δύο έγγραφα στην Τροχαία με τα οποία ζητούσε από το νοσοκομείο να καταστραφούν τα φιαλίδια αίματος που έχουν ληφθεί για δείγμα DNA, σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ του Mega.

Τα συγκεκριμένα δείγματα θα μπορούσαν να κρατηθούν και να γίνουν τοξικολογικές εξετάσεις ώστε να διαπιστωθεί εάν ο θάνατος προήλθε από τα τοξικά αέρια, από τη φωτιά ή από τη σύγκρουση.

Σύμφωνα με την αστυνομία τα δείγματα καταστράφηκαν μόλις σε 40 ημέρες ενώ συνήθως κρατούνται μέχρι και 7-8 μήνες.

Βάσει του ρεπορτάζ από την ανακριτική πλευρά θεωρούν ότι πρόκειται για μία τυπική διαδικασία που ακολουθείται πάντα και δεν πρόκειται για φιαλίδια αλλά ελάχιστη ποσότητα βιολογικού υλικού που είχε χρησιμοποιηθεί για την ταυτοποίηση των νεκρών και για αυτό ζητήθηκε από τον ανακριτή η καταστροφή του βιολογικού υλικού από το νοσοκομείο.

Το έγγραφο μιλάει για φιαλίδια αίματος, με αξιωματικούς της αστυνομίας -που ερωτήθηκαν σχετικά- να αναφέρουν ότι απορούν για το γιατί έγινε τόσο εσπευσμένα. 

Τα 7 ερωτήματα του ανακριτή για την πολύνεκρη έκρηξη και τα ίχνη ξυλολίου

Τα ερωτήματα στα οποία καλείται να δώσει απαντήσεις ο καθηγητής του ΕΜΠ, Δημήτρη Καρώνης στην τελική του έκθεση για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, παρουσίασε ο πραγματογνώμονας οικογενειών θυμάτων, Κώστας Λακαφώσης.

Πρόκειται για ερωτήματα που τέθηκαν από τον ειδικό εφέτη ανακριτή προς τον καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στις 15 Μαρτίου του 2024, με πληροφορίες του Mega να αναφέρουν ότι το πόρισμα του ΕΜΠ και του καθηγητή Καρώνη αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλη Φεβρουάριο.

Το πόρισμα θα δώσει απαντήσεις για τη φωτιά και την έκρηξη που σημειώθηκε κατά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Τα ερωτήματα που παρουσίασε στον τηλεοπτικό σταθμό ο Κ. Λακαφώσης:

1) Δικαιολογούνται τα ευρήματα των αναλύσεων του Γενικού Χημείου του Κράτους (Γ.Χ.Κ.) από την ίδια τη σύσταση των υλικών των δειγμάτων που αναλύθηκαν;

Όπως είπε ο πραγματογνώμονας αυτό το ερώτημα αφορά συγκεκριμένα δείγματα από χώμα που μαζεύτηκε από το έδαφος και μέσα σε αυτά τα δείγματα βρέθηκαν ίχνη ξυλολίου.

Η απάντηση θα αφορά το εάν δικαιολογείται το ξυλόλιο που βρέθηκε στα συντρίμμια. «Η πρώτη απάντηση είναι ότι 29 μέρες μετά, όταν λαμβάνεται ένα δείγμα ότι και αν έχουμε βρει μέσα είναι υπό αμφισβήτηση. Πάντως η ποσότητα του ξυλολίου που βρίσκεται στο χώμα, δεν δικαιολογείται από τις απλές συγκεντρώσεις που πρέπει να βρίσκονται φυσιολογικά στη φύση» εκτίμησε ο πραγματογνώμονας.

2) Δικαιολογούνται τα ευρήματα των αναλύσεων του Γενικού Χημείου του Κράτους (Γ.Χ.Κ.) από τα φορολογικά και λοιπά στοιχεία-έγγραφα φόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας;

Όπως είπε ο Κ. Λακαφώσης, η απάντηση σε αυτό το ερώτημα μάλλον θα είναι όχι καθώς κάποια από αυτά που έχουν βρεθεί, δεν υπάρχουν σε αντίστοιχες ουσίες στο κανονικό φορτίο.

3) Δικαιολογούνται τα ευρήματα των αναλύσεων του Γενικού Χημείου του Κράτους (Γ.Χ.Κ.) από τα υλικά κατασκευής των συγκρουσθεισών επιβαταμαξών, φορταμαξών και ηλεκτραμαξών;

Σύμφωνα με τον Κ. Λακαφώση, με αυτό το ερώτημα φωτογραφίζεται ένα συγκεκριμένο εύρημα που είναι από καμένες επενδύσεις των βαγονιών. Η απάντηση όπως είπε, είναι πως όταν καούν πολλά διαφορετικά πλαστικά σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας μπορούν να βγάλουν οτιδήποτε.

4) Δικαιολογούνται τα ευρήματα των αναλύσεων του Γενικού Χημείου του Κράτους (Γ.Χ.Κ.) από τη σύσταση και τα ειδικότερα χαρακτηριστικά του ελαίου (σιλικόνης) ψύξης των μετασχηματιστών (Μ/Σ) των Ηλεκτραμαξών των συγκρουσθεισών αμαξοστοιχιών;

Όπως είπε ο Κ. Λακαφώσης, υπάρχουν συγκεκριμένα ευρήματα με λάδι σιλικόνης που έχει βρεθεί άκαυστο και καμένο. Το συμπέρασμα είναι πως έχουν βρεθεί έλαιο σιλικόνης που κάηκε και που δεν κάηκε.

5) Σε τι κατά την γνώμη του οφείλεται το καταγραφέν από τις κάμερες φαινόμενο «πύρινης σφαίρας» («fireball») και με ποιο μηχανισμό εκδηλώθηκε αυτό;

Όπως είπε ο Κ. Λακαφώσης, σε αυτό το ερώτημα δεν υπάρχει απάντηση.

6) Είναι δυνατή η καύση του ελαίου (σιλικόνης) ψύξης των μετασχηματιστών (Μ/Σ) των Ηλεκτραμαξών των συγκρουσθεισών αμαξοστοιχιών; Εάν ναι, υπό ποιες συνθήκες;

Σύμφωνα με τον Κ. Λακαφώση, η απάντηση σε αυτό θα είναι πως τα λάδια σιλικόνης μπορούν να καούν αλλά όχι με την ταχύτητα που χρειάζεται για να δημιουργηθεί η έκρηξη.

7) Τέλος, να επισημάνει – υποδείξει ό,τι άλλο κρίνει βάσει των επιστημονικών του γνώσεων και των διαπιστώσεών του ως σημαντικό.

Ο Κ. Λακαφώσης είπε, αυτό αφορά μία τυπική ερώτηση.


Τι απαντά η Hellenic Train για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας μετά τη συνέντευξη Μητσοτάκη

Ανακοίνωση, στην οποία επαναλαμβάνει τη «σταθερή της δέσμευση για συνεργασία» για την «πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη», εξέδωσε η Hellenic Train, μετά τη συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη, στην οποία ο πρωθυπουργός ουσιαστικά της έριξε το μπαλάκι, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο η εμπορική αμαξοστοιχία να μετέφερε παράνομο φορτίο.


Η εταιρεία σημειώνει πως έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. «Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων» αναφέρει και παραθέτει το φορτίο των βαγονιών της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Σύμφωνα με τη Hellenic Train, η σύνθεση της εμπορικής αμαξοστοιχίας περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:

Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).

Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
  • Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
  • Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
  • Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
  • Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
«Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών» συνεχίζει.

«Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα» καταλήγει η εταιρεία.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της Hellenic Train

«Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.

Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.

Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.

Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία;

Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:

Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).

Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
  • Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
  • Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
  • Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
  • Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών.

Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα».
 

Σχόλια

Διαβάστε ακόμη