Rafale: Από τη Γαλλία στο FIR Αθηνών και από την Ακρόπολη στην Τανάγρα [Φωτογραφίες, βίντεο]


 

Εντυπωσιακές εικόνες προσέφεραν τα έξι Rafale από την ώρα που υπερίπταντο της Ακρόπολης, λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι, έως την προσγείωσή τους στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα.


Είναι τα πρώτα έξι σε σύνολο 24 μαχητικών αυτού του τύπου (μισά μεταχειρισμένα και μισά νέα), τα οποία αναμένεται να παραδοθούν στην Ελλάδα από τη Γαλλία σε βάθος τριετίας. Η δεύτερη εξάδα αναμένεται στο τέλος του 2022, η επόμενη στα τέλη του 2023, ενώ το επόμενο χρονικό διάστημα θα οριστικοποιηθεί και η άφιξη των τελευταίων έξι.



Το σύνολο του κόστους των πρώτων 18 Rafale –συμπεριλαμβανομένων των οπλικών συστημάτων που φέρουν– φθάνει τα 2,32 δισ. ευρώ, ενώ των έξι νέων που αποφασίστηκε να προστεθούν στις δυνάμεις της 332 Μοίρας θα φθάσει το 1,07 δισ. ευρώ.











_Φωτ. ΙΝΤΙΜΕ/ ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣΦωτ. ΙΝΤΙΜΕ/ ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣΦωτ. ΙΝΤΙΜΕ/ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣΦωτ. ΙΝΤΙΜΕ/ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣΦωτ. ΙΝΤΙΜΕ/ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Οι επιχειρησιακές δυνατότητες των Rafale

Η έκδοση Rafale F3R είναι η πιο σύγχρονη του αεροσκάφους, που βγαίνει αυτή τη στιγμή από τη γραμμή παραγωγής της γαλλικής Dassault.



Διαθέτει σύστημα σύζευξης Link-16, καθώς επίσης ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας Electronic Warfare Suite – SPECTRA και ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης Active Electronically Scanning Antenna (AESA). Διαθέτει ηλεκτροοπτικό αισθητήρα Front Sector Optronics (FSO), ο οποίος δίνει τη δυνατότητα στον ιπτάμενο, χωρίς να ανιχνεύεται, να αποκαλύψει στόχους σε μεγάλη απόσταση. Για αποστολές κρούσης χρησιμοποιεί Scalp EG και Exocet και για αποστολές αέρος-αέρος Mica FR/IR και Meteor.


Πτήση «super-cruise»

Το δικινητήριο Rafale (ένα ακόμα στη μακρά παράδοση δικινητήριων της Π.Α.) είναι ικανό για πτήση «super-cruise», δηλαδή να πετάει υπερηχητικά δίχως την ανάγκη μετάκαυσης. Μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να φθάσει είναι 1,6 Mach. Τα όπλα, το ραντάρ και το σύστημα αυτοπροστασίας του Rafale βρίσκονται στην κορυφή της σχετικής τεχνολογίας.

Ο πύραυλος αέρος-αέρος Meteor έχει δυνητική μέγιστη εμβέλεια τα 200 χιλιόμετρα, ωστόσο η πραγματική απόδειξη φονικότητάς του είναι ότι από τη στιγμή που θα εγκλωβίσει στόχο σε απόσταση έως και 60 χιλιόμετρα, τότε αυτός είναι αδύνατο να ξεφύγει (η λεγόμενη «no escape zone»).



Ο Meteor είναι ιδανικός για πλήγματα κατά αεροσκαφών που επιχειρούν στη ζώνη υποστήριξης των αντίπαλων μαχητικών. Για παράδειγμα, μπορεί να πλήξει από απόσταση ιπτάμενα τάνκερ, ή κατασκοπευτικά αεροσκάφη που πετούν πολύ μακριά από την πρώτη γραμμή.


Ο Scalp EG


Στις δυνατότητες του αεροσκάφους, η κάσκα του χειριστή τού επιτρέπει να εγκλωβίζει στόχους, απλώς στρέφοντας το κεφάλι προς την κατεύθυνσή τους.

Υποστρατηγικών δυνατοτήτων είναι ο αέρος-εδάφους πύραυλος Scalp EG, που θα φέρει το δελταπτέρυγο αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων. Εναλλακτικά μπορεί να εκτοξεύσει και Exocet, μεγάλος αριθμός των οποίων ήδη υπήρχε στο οπλοστάσιο της Π.Α. Φέρει επίσης βλήματα μεγίστης ακριβείας αέρος-εδάφους Aasm. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατ’ ορισμένες εκτιμήσεις αμυντικών αναλυτών ο τύπος Aasm είναι το βλήμα που χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να καταστρέψει το καλοκαίρι του 202, την αεροπορική βάση Αλ Γουατίγια στη Λιβύη, όπου οι Τούρκοι είχαν αποθηκεύσει οπλικά συστήματα.



Η κάσκα του χειριστή ενός Rafale του επιτρέπει να εγκλωβίζει στόχους, απλώς στρέφοντας το κεφάλι προς την κατεύθυνσή τους. Ηδη χρησιμοποιούνται αυτές οι κάσκες στα πιο προηγμένα F-16 της Π.Α., αν και με λιγότερο θεαματικά αποτελέσματα. Το σύστημα αυτοπροστασίας Electronic Warfare Suite – SPECTRA που διαθέτουν τα Rafale είναι ίσως το πλέον προηγμένο τεχνολογικά σύστημα του αεροσκάφους. Πρόκειται πρακτικά για ένα σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, το οποίο έχει δυνατότητα «jamming» αλλά και ανάλυση εισερχομένων εκπομπών. Εν ολίγοις, δίνει στον χειριστή τη δυνατότητα να αντιληφθεί εάν το αεροσκάφος του έχει εγκλωβιστεί.



Το Rafale μπορεί να καλύψει όλο το φάσμα των επιχειρησιακών αποστολών, από αναχαιτίσεις και αερομαχίες έως μακρά πλήγματα. Συνολικά μπορεί να μεταφέρει έως 9,5 τόνους εξωτερικών φορτίων, ενώ, όπως και τα Μιράζ, μπορεί να ανεφοδιαστεί κατά τη διάρκεια πτήσης.

Σχόλια

Διαβάστε ακόμη