Παλιός γνώριμος των Ρώσων
Ο Lu είναι γνωστός δημοσιογράφος στην Κίνα και σύμφωνα με προφίλ του στον ιστότοπο του Phoenix TV είναι πρώην αξιωματικός του ναυτικού του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού, ο οποίος έζησε στη Μόσχα για αρκετές δεκαετίες και κάλυψε αρκετά γεγονότα συμπεριλαμβανομένου του πολέμου της Τσετσενίας, όπου φέρεται να ενεργούσε υπό ρωσική στρατιωτική προστασία. Έχει λάβει πολλά βραβεία από τη ρωσική κυβέρνηση και τον στρατό για τα ρεπορτάζ του. Έχει δηλώσει μάλιστα ότι το πρακτορείο του διατηρεί καλές σχέσεις με προσωπικότητες των μυστικών υπηρεσιών στη Ρωσία.
Ο καθηγητής Στιβ Τσάνγκ, διευθυντής του Ινστιτούτου Soas China, σημείωσε ότι ο Lu θα μπορούσε να έχει αποκτήσει πρόσβαση μέσω της προσωπικής του σύνδεσης με τη Ρωσία ή λόγω της γενικής υποστήριξης της Κίνας προς την κυβέρνησή της.
«Το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Το μόνο πράγμα που νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα είναι ότι η Ρωσία δεν θα επέτρεπε σε κανέναν ξένο δημοσιογράφο να ενσωματωθεί με τις δυνάμεις της εκτός εάν ήταν σίγουρη ότι ο δημοσιογράφος αυτός θα παρουσίαζε την επιχείρηση με θετικό τρόπο. Το γεγονός ότι ο Lu ακολουθεί τις ρωσικές δυνάμεις δείχνει ότι τον γνωρίζουν αρκετά καλά ώστε να είναι σίγουροι ότι δεν θα έγραφε κάτι αρνητικό» αναφέρει ο ίδιος.
Η «θολή» στάση του Πεκίνου
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την έναρξη της ρωσικής εισβολής το Πεκίνο προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην συνεργασία που έχει με την Μόσχα και στην διεθνή κατακραυγή. Θέλει να εμφανίζεται ως ουδέτερο την ώρα που αρνείται να χαρακτηρίσει την επιχείρηση ως εισβολή ενώ στρέφει τα πυρά του σε ΗΠΑ και ΝΑΤΟ. Στο πεδίο της ενημέρωσης δεν δίστασε να υιοθετήσει τους αβάσιμους ισχυρισμούς περί κρυφών εργαστηρίων κατασκευής χημικών όπλων με την χρηματοδότηση των ΗΠΑ, ενώ αναπαρήγαγε τις φήμες που ήθελαν τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι να έχει εγκαταλείψει το Κίεβο.
Η πρόσβαση λοιπόν του Lu στα πεδία των συγκρούσεων και η οπτική του πάνω στα γεγονότα είναι εύλογο να εγείρουν ερωτήματα για το εύρος της συνεργασίας Μόσχας και Πεκίνου.
Ο άνθρωπος που βάζει σε τροχιά τις ελπίδες χιλιάδων αμάχων
Η Ρωσία σφίγγει τον κλοιό γύρο από την Ουκρανία για 21η μέρα στοχεύοντας τις στρατηγικής σημασίας πόλεις – λιμάνια του νότου όπως είναι η Χερσώνα που έχει ήδη καταληφθεί, η Μαριούπολη που βρίσκεται υπό πολιορκία, ενώ και η Οδησσός που μπήκε τις τελευταίες ώρες στο «κάδρο» των ρωσικών επιθέσεων.
Μέσα σε αυτή την εμπόλεμη κατάσταση, οι Ουκρανοί ψάχνουν τρόπους προκειμένου να μεταφέρουν αμάχους σε ασφαλή σημεία, στρατεύματα στην πρώτη γραμμή της μάχης, ανθρωπιστική βοήθεια στους πολιορκιμένους και αλλά και εμπορεύματα προς τη δυτική Ευρώπη, ώστε να στηριχθεί η όποια παραγωγή της χώρας έχει μείνει ακόμη όρθια. Σ’ αυτή τη μάχη, πολύτιμος σύμμαχος αποδεικνύεται το μεγάλο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ουκρανίας, με το δύσκολο έργο λειτουργίας του να αναλαμβάνει ο 37χρονος Ολεξάντρ Καμίσιν.JACK GARLAND/BBC
Πρώην λογιστής και επιχειρηματίας, ο Καμίσιν είναι τώρα ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στη χώρα. Σε λίγες εβδομάδες από επικεφαλής του σιδηροδρομικού τομέα, που είχε ως στόχο την μεταρρύθμισή του, ο Καμίσιν έγινε διευθυντής επιχειρήσεων εν καιρώ πολέμου. Ο ίδιος δεν έχει δει τη γυναίκα του και τους δύο γιους του από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος πριν από σχεδόν τρεις εβδομάδες καθώς μετακινείται συνεχώς. Προσπαθεί από τη μία να αποφύγει τους Ρώσους και από την άλλη να εποπτεύει τις διαδικασίες και να ενημερώνει συνεχώς το Κίεβο.
Το BBC τον εντόπισε σε έναν σιδηροδρομικό σταθμό την ώρα που βρισκόταν σε σύσκεψη με τους στενούς του συνεργάτες. «Χτυπούν τις ράγες και τους σταθμούς καθημερινά. Οι άνθρωποί μας ρισκάρουν τη ζωή τους, βρίσκονται υπό βομβαρδισμό, αλλά συνεχίζουν να σώζουν ανθρώπους», λέει ο Καμίσιν ο οποίος εκτιμά ότι περίπου 2,5 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν μετακινηθεί σε ασφαλές σημείο με τα τρένα, ενώ 33 εργαζόμενοι του έχουν χάσει την ζωή τους την ώρα του καθήκοντος.
«Όλοι οι άνθρωποι στην Ουκρανία ήταν επιχειρηματίες, αγρότες και όλα τα άλλα επαγγέλματα πριν ξεκινήσει ο πόλεμος. Τώρα όλοι οι άνθρωποι στην Ουκρανία ασχολούνται με τον πόλεμο» περιγράφει ενώ παράλληλα επικοινωνεί με τον Πολωνό υπουργό υποδομών προκειμένου να δημιουργηθεί μια εμπορική διέξοδος εξαγωγών της Ουκρανίας προς την Πολωνία. «Αντί για τα λιμάνια πηγαίνουμε δυτικά. Έχουμε ξεκινήσει ένα πρόγραμμα για τη μετεγκατάσταση της παραγωγής από την ανατολή στη δύση. Έτσι μπορούμε να μετακινήσουμε ανθρώπους, ίσως μηχανήματα για να ξεκινήσουμε νέα παραγωγή στη δύση» εξηγεί.
REUTERS/Bernadett Szabo
Αναμφίβολα πρόκειται για ένα φιλόδοξο εγχείρημα εν μέσω πολέμου με τον ίδιο να ζητά από τη Δύση να πράξει περισσότερα για να στηρίξει την Ουκρανία με την αποστολή στρατιωτικής και ανθρωπιστικής βοήθειας. «Θα επισκευάσουμε τις γραμμές μόλις σταματήσουν τα πυρά. Θα κρατήσουμε τα τρένα εν κινήσει όσο μπορούμε. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή για εμάς» είναι τα τελευταία λόγια του λίγο πριν επιβιβαστεί μέσα στη νύχτα σε ένα συρμό με άγνωστη κατεύθυνση.
ΠΗΓΗ:ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Καλωσήρθατε στον χώρο σχολίων του Αντικειμενικότητα. Να θυμάστε ότι κάθε άποψη είναι δεχτή εκτός αν προσβάλει ή θίγει τον άλλον όποτε παρακαλώ ο σχολιασμός σας να είναι κόσμιος.