Εξάρχεια: Ένταση μετά το ξήλωμα του αγάλματος της πλατείας - Δύο συλλήψεις
Ένταση σημειώθηκε το μεσημέρι στα Εξάρχεια κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας κατοίκων για το ξήλωμα του ιστορικού αγάλματος από την πλατεία.
Κάτοικοι της περιοχής συγκεντρώθηκαν στην πλατεία αντιδρώντας στην απομάκρυνση αγάλματος από το σημείο λόγω των προγραμματισμένων εργασιών για την κατασκευή του σταθμού του μετρό.
Σύμφωνα με ενημέρωση από την Αστυνομία έγιναν πέντε προσαγωγές ατόμων, εκ των οποίων οι δύο μετατράπηκαν σε συλλήψεις, η μία με την κατηγορία της απείθειας και η άλλη με την κατηγορία της απελευθέρωσης κρατουμένου.
Η ιστορία του αγάλματος
Δημιουργίας των Γαλλικών χυτηρίων Antoine Durenne, το άγαλμα - φανοστάτης τοποθετήθηκε κατά τη ρυμοτομική οριοθέτηση της πλατείας τη δεκαετία του ’60, επί Δημαρχίας Γεωργίου Πλυτά, μετά τις πιέσεις από τον Σύλλογο Εξαρχείων, όπως αναφέρει το Oneman.gr.
Βάσει όσων αναφέρει η ιστορικός τέχνης Ζέτα Αντωνοπούλου στο βιβλίο«Τα γλυπτά της Αθήνας», «η χρονολογία κατασκευής του έργου πρέπει να τοποθετείται μετά το 1900, καθώς παλιότερα το χυτήριο δούλευε αποκλειστικά με χυτοσίδηρο».
Οι Τρεις Ερωτίδες στα Εξάρχεια έχουν στα χέρια τους ένα κοχύλι, ένα αγγείο και ένα μουσικό όργανο.
Με πλούσια κόμη, στεφάνια στα μαλλιά και κομψά σπασίματα στον κορμό τους, οι τρεις μικροί Έρωτες (ύψους περί το 1,30 μ. ο καθένας) είναι στραμμένοι προς τις τρεις πλευρές της πλατείας, αποπνέοντας ένα μείγμα αθωότητας και ελευθερίας.
Τα τρία αυτά πλάσματα είδαν «τον Ναπολέοντα Λαπαθιώτη να σιγοτραγουδά γυρνώντας σπίτι του και τον Κωστή Παλαμά πιο πέρα με τις φιλολογικές βραδιές που διοργάνωνε, είδαν με ένα χαμόγελο τον Δημήτρη Χορν να πολιορκεί την Έλλη Λαμπέτη και ανταπέδωσαν τον χαιρετισμό του Νικόλα Άσιμου και του Βασίλη Ραφαηλίδη», όπως έγραψε ένας από τους κατοίκους της περιοχής για το άγαλμα-σύμβολο των Εξαρχείων.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Καλωσήρθατε στον χώρο σχολίων του Αντικειμενικότητα. Να θυμάστε ότι κάθε άποψη είναι δεχτή εκτός αν προσβάλει ή θίγει τον άλλον όποτε παρακαλώ ο σχολιασμός σας να είναι κόσμιος.