Τέμπη: Καταγγελίες ότι σβήστηκε βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας-Ο ανακριτής εκθέτει τη ΝΔ
Καταγγελίες ότι σβήστηκε βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την επιβατική στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
«Το βιντεοληπτικό υλικό από τον σταθμό Θεσσαλονίκης, όπου και έγινε η φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας και των υπόλοιπων σταθμών απ’ όπου διήλθε η εμπορική αμαξοστοιχία, διαγράφηκε» λένε στο Star κύκλοι εργαζομένων του ΟΣΕ.
Παράλληλα αναφέρουν ότι δε ζητήθηκε το εν λόγω υλικό, αλλά μόνο τα βίντεο για τους σταθμούς από όπου διήλθε το επιβατικό τρένο. Ακόμα, όπως υποστηρίζουν εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, το γραφείο του προφυλακισμένου επιθεωρητή δε σφραγίστηκε από τις ανακριτικές αρχές, ενώ από την πρώτη κιόλας μέρα του δυστυχήματος αλλάχθηκε η κλειδαριά.
Υπενθυμίζεται ότι σε προσωπικά αντικείμενα των ανθρώπων που βρήκαν τραγικό θάνατο κατά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη βρέθηκαν ουσίες όπως ξυλόλιο, τολουόλιο, προπάνιο και βουτάνιο, με τον Χρήστο Κωνσταντινίδη, μέλος του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων των Τεμπών, να επισημαίνει μεταξύ άλλων, μιλώντας στον 9,84, ότι οι ουσίες αυτές δεν υπάρχουν στη φύση και δεν θα έπρεπε να έχουν εντοπιστεί στο σημείο του δυστυχήματος ενώ επέκρινε τον προσανατολισμό της έρευνας μόνο στην ύπαρξη ελαίου σιλικόνης.
«Αν είχε υλοποιηθεί η σύμβαση 717 δε θα συνέβαινε η τραγωδία»
Στο μεταξύ διαλύει το αφήγημα της κυβέρνησης περί «ανθρώπινου λάθους» ο ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση καθώς ξεκαθαρίζει αν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 για τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, τότε δεν θα συνέβαινε η τραγωδία.
Όπως μεταδίδει το news247.gr, ο ανακριτής της Λάρισας ζητά τον συσχετισμό της δικογραφίας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας με την έρευνα που διενεργεί ο ίδιος. Συγκεκριμένα, ο εφέτης Σωτήρης Μπακαΐμης, με έγγραφό του προς την πρωτοδίκη Αθηνών που μελετά τα ευρήματα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, ζητά τον συσχετισμό των δύο δικογραφιών. Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία είχε ζητήσει την ποινική δίωξη 23 προσώπων (απάτη, απιστία κλπ) αναφορικά με τη διαχείριση των κοινοτικών χρημάτων της Σύμβασης 717 και τις συνεχείς παρατάσεις στο έργο.
«Το αντικειμενικό υπόβαθρο των ως άνω αξιόποινων πράξεων της δίωξης του Ευρωπαίου Εισαγγελέα και των αποδεικτικών στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί στα πλαίσια της προκαταρκτικής εξέτασης που διενεργήθηκε από αυτόν, θεμελιώνουν αποδεικτικά το κίνητρο και τον αναγκαίο αιτιώδη σύνδεσμο για τις ερευνώμενες από εμάς πράξεις», σημειώνεται στο έγγραφο του ανακριτή σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα.
«Οι πολυετείς παρατάσεις στην ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης 717/14, μετά από σχετικά αιτήματα στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ […] συνδέονται άμεσα αιτιωδώς με την επέλευση του δυστυχήματος, αφού εάν η Σύμβαση 717/14 είχε εγκαίρως και στα αρχικά συμβατικά πλαίσια ολοκληρωθεί και είχαν παραδοθεί και λειτουργούσαν τα σχετικά συστήματα ασφαλείας-ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, θα αποφευγόταν μετά βεβαιότητας η επέλευση του δυστυχήματος, λόγω της επέμβασης-επενέργειας στη σιδηροδρομική κυκλοφορία των συστημάτων αυτών κατά τη λειτουργίας τους» τονίζει.
Τον συσχετισμό των δύο δικογραφιών – της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και της έρευνας στη Λάρισα – είχε ζητήσει προ ημερών ο δικηγόρος Θέμης Σοφός, συνήγορος του Προϊσταμένου Επιθεώρησης Λάρισας.
Στο μεταξύ διαλύει το αφήγημα της κυβέρνησης περί «ανθρώπινου λάθους» ο ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση καθώς ξεκαθαρίζει αν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 για τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, τότε δεν θα συνέβαινε η τραγωδία.
Όπως μεταδίδει το news247.gr, ο ανακριτής της Λάρισας ζητά τον συσχετισμό της δικογραφίας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας με την έρευνα που διενεργεί ο ίδιος. Συγκεκριμένα, ο εφέτης Σωτήρης Μπακαΐμης, με έγγραφό του προς την πρωτοδίκη Αθηνών που μελετά τα ευρήματα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, ζητά τον συσχετισμό των δύο δικογραφιών. Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία είχε ζητήσει την ποινική δίωξη 23 προσώπων (απάτη, απιστία κλπ) αναφορικά με τη διαχείριση των κοινοτικών χρημάτων της Σύμβασης 717 και τις συνεχείς παρατάσεις στο έργο.
«Το αντικειμενικό υπόβαθρο των ως άνω αξιόποινων πράξεων της δίωξης του Ευρωπαίου Εισαγγελέα και των αποδεικτικών στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί στα πλαίσια της προκαταρκτικής εξέτασης που διενεργήθηκε από αυτόν, θεμελιώνουν αποδεικτικά το κίνητρο και τον αναγκαίο αιτιώδη σύνδεσμο για τις ερευνώμενες από εμάς πράξεις», σημειώνεται στο έγγραφο του ανακριτή σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα.
«Οι πολυετείς παρατάσεις στην ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης 717/14, μετά από σχετικά αιτήματα στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ […] συνδέονται άμεσα αιτιωδώς με την επέλευση του δυστυχήματος, αφού εάν η Σύμβαση 717/14 είχε εγκαίρως και στα αρχικά συμβατικά πλαίσια ολοκληρωθεί και είχαν παραδοθεί και λειτουργούσαν τα σχετικά συστήματα ασφαλείας-ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, θα αποφευγόταν μετά βεβαιότητας η επέλευση του δυστυχήματος, λόγω της επέμβασης-επενέργειας στη σιδηροδρομική κυκλοφορία των συστημάτων αυτών κατά τη λειτουργίας τους» τονίζει.
Τον συσχετισμό των δύο δικογραφιών – της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και της έρευνας στη Λάρισα – είχε ζητήσει προ ημερών ο δικηγόρος Θέμης Σοφός, συνήγορος του Προϊσταμένου Επιθεώρησης Λάρισας.
Ο τελευταίος, μαζί με τον σταθμάρχη της μοιραίας βραδιάς, παραμένει προφυλακισμένος, και όπως αναφέρει σε αίτηση άρσης της προσωρινής κράτησης που κατέθεσε, αυτό συμβαίνει «με μοναδικό στόχο την ικανοποίηση της κοινής γνώμης και δεν ερείδεται σε πραγματικά περιστατικά, ούτε καν στον νόμο».
Ο Προϊστάμενος Επιθεώρησης Λάρισας γράφει ότι είναι το εξιλαστήριο θύμα και σημειώνει: «Η έλλειψη χρηματοδότησης για τη συντήρηση της υποδομής, σε συνδυασμό με τη σοβαρή έλλειψη προσωπικού, δημιουργεί εκρηκτικό μείγμα, το οποίο ανέκαθεν προβλημάτιζε τους εργαζομένους για τις επιπτώσεις που θα έχει στην ομαλή λειτουργία επιβατικών και εμπορικών αμαξοστοιχιών».
Ο Προϊστάμενος Επιθεώρησης Λάρισας γράφει ότι είναι το εξιλαστήριο θύμα και σημειώνει: «Η έλλειψη χρηματοδότησης για τη συντήρηση της υποδομής, σε συνδυασμό με τη σοβαρή έλλειψη προσωπικού, δημιουργεί εκρηκτικό μείγμα, το οποίο ανέκαθεν προβλημάτιζε τους εργαζομένους για τις επιπτώσεις που θα έχει στην ομαλή λειτουργία επιβατικών και εμπορικών αμαξοστοιχιών».
«Καιγόμουν από τις λαμαρίνες του τραίνου»
«Εφόσον έχουμε την ασφάλεια “α και ω” δεν μπορώ να καταλάβω πώς δεν υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας για το πώς 2 τρένα μπαίνουν σε αντίθετη γραμμή». Με τα λόγια αυτά, ο φοιτητής Ανδρέας Αλικανιώτης, που επέζησε από τη σιδηροδρομική τραγωδία έθεσε το δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων στην εξεταστική επιτροπή για τη διερεύνηση της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.
Ο 21χρονος σήμερα Ανδρέας επέβαινε στο δεύτερο βαγόνι και με αυτοθυσία έσωσε περί τους 10 συνεπιβάτες του. Υποστήριξε πως περνά σαν κακό όνειρο την εμπειρία του δυστυχήματος, εκφράζοντας την ελπίδα «να βγει κάπου» η διερεύνηση της τραγωδίας και «να αποδοθούν ευθύνες».
Συγκλονιστική ήταν η κατάθεσή του για τις στιγμές της σύγκρουσης και τον πανικό που ακολούθησε. «Μιλούσα στο κινητό για να έρθουν να με πάρουν. Μόλις είχα γυρίσει από το κυλικείο και είχα καθίσει, μετά έγινε η πρόσκρουση. Έκλεισαν όλα τα φώτα, το μόνο φως που υπήρχε ήταν απο τους σπινθήρες και τις φωτιές. Κάποιοι χρησιμοποιούσαν τον φακό των κινητών τους για να έχουν φως. Συνειδητοποιήσαμε πώς ήμασταν αναποδογυρισμένοι» είπε.
«Φως στο χώρο, υπήρχε μόνο από τη φωτία. Κατά τις πρώτες μου κινήσεις, έσπευσα να δω σε τι κατάσταση βρίσκομαι – δεν λιποθύμησα, είχα τις αισθήσεις μου. Είδα πώς μπορώ να επιβιώσω και μετά να βοηθήσω άλλα άτομα» σημείωσε.
«Χρειαζόταν να σκαρφαλώσεις στα παράθυρα για να βγεις έξω. Ορισμένοι τραυματιστήκαμε για να πεταχτούμε έξω από το τρένο» πρόσθεσε μεταξύ άλλων.
«Εφόσον έχουμε την ασφάλεια “α και ω” δεν μπορώ να καταλάβω πώς δεν υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας για το πώς 2 τρένα μπαίνουν σε αντίθετη γραμμή». Με τα λόγια αυτά, ο φοιτητής Ανδρέας Αλικανιώτης, που επέζησε από τη σιδηροδρομική τραγωδία έθεσε το δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων στην εξεταστική επιτροπή για τη διερεύνηση της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.
Ο 21χρονος σήμερα Ανδρέας επέβαινε στο δεύτερο βαγόνι και με αυτοθυσία έσωσε περί τους 10 συνεπιβάτες του. Υποστήριξε πως περνά σαν κακό όνειρο την εμπειρία του δυστυχήματος, εκφράζοντας την ελπίδα «να βγει κάπου» η διερεύνηση της τραγωδίας και «να αποδοθούν ευθύνες».
Συγκλονιστική ήταν η κατάθεσή του για τις στιγμές της σύγκρουσης και τον πανικό που ακολούθησε. «Μιλούσα στο κινητό για να έρθουν να με πάρουν. Μόλις είχα γυρίσει από το κυλικείο και είχα καθίσει, μετά έγινε η πρόσκρουση. Έκλεισαν όλα τα φώτα, το μόνο φως που υπήρχε ήταν απο τους σπινθήρες και τις φωτιές. Κάποιοι χρησιμοποιούσαν τον φακό των κινητών τους για να έχουν φως. Συνειδητοποιήσαμε πώς ήμασταν αναποδογυρισμένοι» είπε.
«Φως στο χώρο, υπήρχε μόνο από τη φωτία. Κατά τις πρώτες μου κινήσεις, έσπευσα να δω σε τι κατάσταση βρίσκομαι – δεν λιποθύμησα, είχα τις αισθήσεις μου. Είδα πώς μπορώ να επιβιώσω και μετά να βοηθήσω άλλα άτομα» σημείωσε.
«Χρειαζόταν να σκαρφαλώσεις στα παράθυρα για να βγεις έξω. Ορισμένοι τραυματιστήκαμε για να πεταχτούμε έξω από το τρένο» πρόσθεσε μεταξύ άλλων.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Καλωσήρθατε στον χώρο σχολίων του Αντικειμενικότητα. Να θυμάστε ότι κάθε άποψη είναι δεχτή εκτός αν προσβάλει ή θίγει τον άλλον όποτε παρακαλώ ο σχολιασμός σας να είναι κόσμιος.