Τέμπη: Νέο βίντεο με τη στιγμή της σύγκρουσης των τρένων - Καρέ καρέ η έκρηξη

 


Νέο βίντεο ντοκουμέντο από τη στιγμή της φονικής σύγκρουσης της εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη, όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άτομα, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, βλέπει το φως της δημοσιότητας.

Στο βίντεο αποτυπώνεται καρέ-καρέ η στιγμή της σύγκρουση, ενώ διακρίνονται τρεις διαδοχικές εκρήξεις με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σύννεφο καπνού.

Το βίντεο τραβήχτηκε, όπως μετέδωσε το OPEN, από κάμερα που ήταν δίπλα στις ράγες και παραδόθηκε από εμπειρογνώμονες που έχουν ορίσει οι συγγενείς των θυμάτων, στον ανακριτή Λάρισας.

Στο βίντεο, όπως έχει αναλυθεί από τον Δρ. Μάνο Παπαδάκη, καθηγητή μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον και αναφέρει το documentonews.gr, φαίνεται πως υπάρχει νέφωση που εντοπίζεται πίσω από τις ηλεκτρομηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας, κοντά στο τρίτο με τέταρτο βαγόνι. Αμέσως μετά την εκδήλωση της νέφωσης σημειώνεται έκρηξη. Η χρονική ακολουθία νέφωσης έκρηξης οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για χημικές ενώσεις πτητικές και εύφλεκτες που η ανάφλεξή τους οδήγησε τελικά στην έκρηξη.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η τελική τεχνική έκθεση του ορισθέντα από συγγνείς θυμάτων, Βασίλη Κοκοτσάκη, ειδικού πραγματογνώμονα σε θέματα πυρκαγιάς, καταρρίπτει τον ισχυρισμό των αρχικώς ορισθέντων από την πολιτεία πραγματογνωμόνων, πως δηλαδή η έκρηξη και η φωτιά προήλθαν από τα έλαια σιλικόνης των μετασχηματιστών και εγείρει σοβαρά ερωτηματικά που θα πρέπει να εξεταστούν και να ληθφούν σοβαρά υπόψιν.

Σύμφωνα με τα ευρήματα που αναλύονται στην τεχνική έκθεση του κ. Κοκοτσάκη, η ανάλυση της έκρηξης οδηγεί στην ενοχοποίηση του ξυλολίου. Άλλωστε αναπάντητο παραμένει το ερώτημα του γιατί το βρίσκουμε εκεί, ενώ δεν έχει δηλωθεί πουθενά επίσημα η ύπαρξή του. «Στα 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου από την σύγκρουση υπάρχει η πρώτη ηλεκτρική εκκένωση από την εκτροπή των ηλεκτρικών αγωγών.

Στην συνέχεια, στα 133 χιλιοστά του δευτερολέπτου ακολουθεί δεύτερη ηλεκτρική έκρηξη λόγω παράσυρσης των αγωγών. Η ηλεκτρική έκρηξη ολοκληρώνεται στα 390 χιλιοστά του δευτερολέπτου μετά την σύγκρουση όταν και κάνει την εμφάνιση του το αεριώδες νέφος, το οποίο δεν έχει ακόμη αναφλεγεί και εκδηλώνεται χαμηλά στα τρένα κυρίως στην εμπορική αμαξοστοιχία και αποτελεί και την εστία της φωτιάς», σύμφωνα με την τεχνική έκθεση.

«Το νέφος στην συνέχεια αναφλέγεται δημιουργώντας το φαινόμενο της πυρόσφαιρας. Η κίνηση του φαινομένου παρατηρείται μπροστά δεξιά σύμφωνα με την κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, προς την μεριά των τούνελ.

Η επιβατική αμαξοστοιχία εν τω μεταξύ αν και εκτροχιασμένη συνεχίζει να κινείται, εισέρχεται στην πυρόσφαιρα και αναφλέγεται. Από την ανάλυση και την καρέ φωτογράφιση απεικονίζεται η στιγμή της ανάφλεξης και εκτίναξης του βαγονιού της επιβατικής στο δεξιό άκρο του πλάνου ως μία εκ των τριών πλέον εστιών.

Εστιών που παρέμειναν μετά την ολοκλήρωση του φαινομένου της πυρόσφαιρας και που ήταν μία στο κέντρο(εμπορική αμαξοστοιχία επί των γραμμών) αριστερά κοντά στο τοιχίο αντιστήριξης και στο βαγόνι της επιβατικής εκτός γραμμών».

Συμπερασματικά η έκθεση καταλήγει στο γεγονός πως «το πτητικό υλικό, με ιδιότητες σχηματισμού εκρηκτικού μίγματος και ευρισκόμενο επί της εμπορικής αμαξοστοιχίας σε σημείο μετά τις μηχανές και τις 3 πλατφόρμες ελασμάτων (λαμαρινών) και το οποίο πτητικό υλικό προσομοιάζει αν δεν ταυτίζεται κιόλας με το ευρεθέν στα δείγματα ξυλόλιο με αναγνωριστικό κωδικό Cas 1330-20-7 καθαρότητας μέχρι 95%( και με πιθανή παρουσία και τουλολίου) διέρρευσε λόγω σύγκρουσης, από τα δοχεία που το περιείχαν, σχημάτισε ερχόμενο σε επαφή με ατμοσφαιρικό αέρα τάχιστα αεριώδες εκρηκτικό μίγμα και το οποίο σε ελάχιστο χρόνο ήλθε σε επαφή με την φωτιά που είχε δημιουργήσει στην εμπορική αμαξοστοιχία η ηλεκτρική εκκένωση.

Ακολούθησε η έκρηξη του και δημιουργία του φαινομένου της πυρόσφαιρας με κατεύθυνση εμπρός και δεξιά με ταυτόχρονη εκτίναξη συντριμμιών κυρίως από την εμπορική αμαξοστοιχία.

Επειδή τα τρένα συνέχιζαν να κινούνται πλέον σχεδόν παράλληλα λόγω εκτροχιασμού μέρους της επιβατικής, τμήματα αυτής ήλθαν σε επαφή με το κέντρο ουσιαστικά της πυρόσφαιρας και ανεφλέγησαν και κατέληξαν καιόμενα στα πρανή.

Όσο το πτητικό νέφος αραίωνε λόγω καύσης, τόσο μειωνόταν η ένταση του ώσπου εξέλειπε, χωρίς να αποκλείεται αραιωμένα τμήματα του να επηρέασαν διασωθέντες, τόσο στην όσφρηση , όσο και στην αναπνοή, ακόμη όμως & να ανακατεύτηκαν με άλλους διαλύτες (νερό) και να επηρέασαν αρνητικά διά της επαφής όποιους ήλθαν άμεσα ή έμμεσα σε επαφή μαζί του.

Δεν αποκλείεται όμως ως κοινοί διαλύτες να ανακατεύτηκαν και με άλλες ουσίες (έλαια) και να μετέβαλαν την σύσταση τους».

Σχόλια

Διαβάστε ακόμη