Μετρό: Στην πρίζα και η επέκταση της Γραμμής 1 από Κηφισιά στη Βαρυμπόμπη – Που σχεδιάζονται σταθμοί
Στα σχέδια της Αττικό Μετρό βρίσκεται ακόμα μια σημαντική επέκταση, αυτή τη φορά της Γραμμής 1 (πρώην Ηλεκτρικός) από την Κηφισιά μέχρι τη Βαρυμπόμπη. Η επέκταση βρίσκεται στο “ραντάρ” του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τους τελευταίους μήνες.
Σε χθεσινή του συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής απαντώντας σε ερώτηση για την επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς, ανέφερε μεταξύ άλλων και την επέκταση από την Κηφισιά μέχρι τη Βαρυμπόμπη σημειώνοντας πως “Με την τελευταία (σ.σ. επέκταση), ιδίως, θα λύσουμε το ζήτημα της «ένωσης» της εθνικής οδού με το δίκτυο Μετρό της Αττικής”.
Ποιες είναι οι πρώτες κινήσεις
Όπως είχε αναδείξει το ypodomes.com, ανάμεσα στις 9 επεκτάσεις που εξετάζονται από την Αττικό Μετρό, βρίσκεται και αυτή της βόρειας επέκτασης της γραμμής 1. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο στόχος είναι να ενωθεί το Μετρό ψηλά στην Εθνική Οδό για να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι της Βόρειας Αττικής σε ένα σημείο που να υπάρχει σταθμός μετεπιβίβασης.
Η άσκηση λοιπόν που εξετάζεται είναι η γραμμή να πάει βόρεια, να υπάρξει ένας ενδιάμεσος σταθμός στην Νέα Ερυθραία και τελικά η γραμμή να καταλήξει στον κόμβο Βαρυμπόμπης. Εκεί σε απόσταση βολής υπάρχει δημόσια έκταση η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως χώρος park and ride και οι επιβάτες να συνεχίζουν το ταξίδι τους χρησιμοποιώντας το δίκτυο σταθερής τροχιάς της Αθήνας.
Η επιλογή της επέκτασης της γραμμής 1 μέχρι την Εθνική Οδό, θεωρείται μάλιστα από γνώστες της περιοχής των βορείων προαστίων ως μια πιο εύκολη και γρήγορη λύση σε σχέση με την αντίστοιχη χάραξη που υπάρχει στη γραμμή 4. Αυτή περιλαμβάνει την επέκταση από το Γουδή μέχρι τη Λυκόβρυση αλλά πρόκειται για μια μεγάλη επέκταση που μπορεί να χρειαστεί αρκετά χρόνια μέχρι τελικά αν υλοποιηθεί.
Για να γίνει πιο αντιληπτό, αν χρειαστεί -στην καλύτερη περίπτωση- να φτάσουμε στο 2030 για να λειτουργήσει το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ, θα χρειαστεί μια επιπλέον δεκαετία με αισιόδοξο σενάρια για να φτάσει η γραμμή 4 κοντά στην Εθνική.
Πως εξετάζεται η επέκταση
Αντίθετα η επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά εξετάζεται να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού ΚΗΦΙΣΙΑ και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ και τελικά να φτάσει στον τερματικό σταθμό ΚΟΜΒΟΣ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ.
Ο σταθμός ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ χωροθετείται στη συμβολή των οδών Κηφισίας και Χαριλάου Τρικούπη και ο τερματικός ΚΟΜΒΟΣ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ πλησίον του ομώνυμου κόμβου. Προς το παρόν είμαστε σε πολύ αρχικά στάδια καθώς θα χρειαστεί μελετητική ωρίμανση για την οριστική απόφαση χωροθέτησης των σταθμών και το γενικό φυσικό αντικείμενο του έργου.
Εφόσον τρέξουν οι μελέτες και βρεθεί χρηματοδότηση (μιλάμε για ένα κόστος που σαφώς ξεπερνά τα 200-250 εκατ. ευρώ), τότε η γραμμή 1 μπορεί να φτάσει αρκετά χρόνια νωρίτερα σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη λύση υπάρχει μέχρι σήμερα.
Παράλληλα με μια επέκταση όπως αυτή που περιγράφηκε, ο επιβάτης της γραμμής -μελλοντικά και έχοντας τρέξει και η επέκταση προς Πετρούπολη- θα μπορεί στον σταθμό ΠΕΥΚΑΚΙΑ να μετεπιβιβαστεί στη γραμμή 4 και πιο νότια στο σταθμό ΑΤΤΙΚΗ που συνδέεται με τη γραμμή 2 του Μετρό.
Σημαντική επέκταση
Η επέκταση του Μετρό, δηλαδή επέκταση της Γραμμής 1 μέχρι την Εθνική Οδό από Κηφισιά μέχρι Βαρυμπόμπη, θεωρείται από την Αττικό Μετρό ως εξαιρετικά σημαντική για την ελάφρυνση του κυκλοφοριακού φόρτου στον άξονα. Με την επιλογή του Μετρό στο βόρειο άκρο του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας, θεωρητικά θα μειώσει την κυκλοφορία σε μερικές χιλιάδες οχήματα ημερησίως που θα έχουν πλέον την επιλογή του να χρησιμοποιήσουν το μέσο σταθερής τροχιάς.
Αυτό μπορεί να επιφέρει ευεργετικές επιδράσεις και σε άλλους άξονες καθώς τα οχήματα που καθημερινά κινούνται στον Κηφισό, είναι κυρίως για επαγγελματικούς λόγους και επιβαρύνουν πριν και μετά τη χρήση του, και άλλους άξονες της πόλης. Εφόσον η επέκταση υλοποιηθεί η Γραμμή 1 του Μετρό θα επεκταθεί για πρώτη φορά μετά το 1957 όταν, τότε, είχε φτάσει στην Κηφισιά. Επίσης θα φτάσει συνολικά τους 26 σταθμούς αυξάνοντας τους υπόγειους σταθμούς σε 6 (ΟΜΟΝΟΙΑ, ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ, ΚΑΤΩ ΠΑΤΗΣΙΑ, ΚΗΦΙΣΙΑ, ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ, Κ.ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ).
Δεδομένου ότι ο Κηφισός σήμερα είναι ο μοναδικός διαμπερής άξονας νότου-βορρά στην πόλη και λειτουργεί και ως ο άξονας κίνησης υπεραστικών μετακινήσεων από/προς την Αθήνα, η λειτουργία ενός ή περισσοτέρων σταθμών Μετρό σε επιλεγμένα σημεία του, ίσως είναι επιβεβλημένη.
Η Αττικό Μετρό στο παρελθόν είχε πραγματοποιήσει προκαταρκτική μελέτη για την επέκταση του ΗΣΑΠ προς τη Νέα Ερυθραία (πηγές αναφέρουν πως ήταν το 2013). Η τότε μελέτη έκανε λόγο για δύο σταθμούς, έναν στην συμβολή των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου (δηλαδή της Κηφισίας) και Χαριλάου Τρικούπη και δεύτερο σταθμό στην διασταύρωση των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου (Κηφισίας) και Αγ. Σαράντα και πάλι στην Νέα Ερυθραία.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Καλωσήρθατε στον χώρο σχολίων του Αντικειμενικότητα. Να θυμάστε ότι κάθε άποψη είναι δεχτή εκτός αν προσβάλει ή θίγει τον άλλον όποτε παρακαλώ ο σχολιασμός σας να είναι κόσμιος.