Την Πέμπτη: 24ωρη απεργία σε ΗΣΑΠ, Μετρό και Τραμ – Στάση εργασίας σε λεωφορεία και τρόλεϊ




Σε 24ωρη απεργία προχωρά αύριο, Πέμπτη, η ΣΤΑ.ΣΥ (ΗΣΑΠ, Μετρό, Τραμ) για την λήψη μέτρων ασφαλείας στους εργασιακούς χώρους. Την ίδια μέρα, οι εργαζόμενοι σε Λεωφορεία και Τρόλεϊ την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021 θα πραγματοποιήσουν στάσεις εργασίας από την έναρξη της βάρδιας ως τις 9:00 το πρωί, και από τις 21:00 ως τη λήξη της βάρδιας. 
Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας των Λεωφορείων και Τρόλεϊ αναμένεται γύρω στις 9:30 – 10:00 (έξοδος από τα αμαξοστάσια στις 8:30), ενώ τα τελευταία δρομολόγια αναμένονται από τις 20:00 ή νωρίτερα.




Η απόφαση για την κινητοποίηση ελήφθη με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ, που κόστισε τη ζωή ενός εργοδηγού.

Όπως αναφέρει η ΣΤΑ.ΣΥ “το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στον βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.

Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενος στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή την φορά ο θάνατος «χτύπησε» στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες. Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στον χώρο εργασίας τους.

Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι. Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:

1. Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιόν φορέα;

2. Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;

3. Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;

4. Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιόν ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;

5. Ποιά είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑ.ΣΥ. σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;

Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων”.

Το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ και η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ ζητώντας άμεση απόδοση ευθυνών για το τραγικό δυστύχημα και συντήρηση των υποδομών στους χώρους εργασίας.

Όπως αναφέρει η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ: «Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλληπητήρια στην οικογένεια του θανόντος εργαζομένου συναδέλφου μας του ΗΣΑΠ. Ένας ακόμα εργάτης δεν γυρίζει στην οικογένειά του από την εντατικοποίηση της εργασίας, την επιλογή της εργοδοσίας να μην παίρνει μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς. Απαιτούμε: άμεση απόδοση ευθυνών του τραγικού δυστυχήματος. Πρόληψη και Συντήρηση των υποδομών στους χώρους εργασίας.»

Σχόλια

Διαβάστε ακόμη

Στα Παρασκήνια: Εκνευρισμός στο Μαξίμου μετά την ομιλία Καραμανλή*Παρότι στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα πάει κόσμος να ψηφίσει, μπορεί να παρουσιάσουν και πλασματική συμμετοχή*Αν και πολύς κόσμος έχει φύγει από τον ΣΥΡΙΖΑ θέλει να πάει να ψηφίσει τον... Γκλέτσο