Τέμπη: Θρήνος σε όλη την χώρα για την ανείπωτη τραγωδία- 57 νεκροί 48 τραυματίες και 56 αγνοούμενοι ο τραγικός απολογισμός- Σταματούν οι έρευνες




Στο πένθος είναι βυθισμένη ολόκληρη η χώρα, η οποία θρηνεί για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, ενώ την ίδια στιγμή πολλά ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν αναπάντητα.

Σε 57 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί που έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής από τα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την εμπορική, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από την εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, αστυνόμο β', Κωνσταντία Δημογλίδου. Όπως ανέφερε, δηλώθηκαν μέχρι στιγμής επίσημα, 56 επιβάτες ως αγνοούμενοι, ενώ προσέθεσε ότι υπάρχει ενδεχόμενο κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος από οικείους ή συγγενείς.

Στη συνέχεια, όπως διευκρίνισε η κ. Δημογλίδου, αμέσως μετά το δυστύχημα και την απομάκρυνση των επιβατών και των τραυματιών, είχαν δηλωθεί 56 αγνοούμενοι από συγγενείς και οικείους που δεν είχαν βρει τους ανθρώπους τους. Σύμφωνα με τον νεότερο απολογισμό, σχετικά με τους επιβεβαιωμένους νεκρούς, υπάρχει ένας άνθρωπος παραπάνω, που φαίνεται να μην έχει δηλωθεί από κάποιον ως αγνοούμενος.

Αναφορικά με τους νοσηλευόμενους η κ. Δημογλίδου είπε ότι παραμένουν για νοσηλεία 48 επιβάτες, οι 6 από αυτούς σε ΜΕΘ και προσέθεσε ότι μία επιβάτης με σοβαρά εγκαύματα διακομίσθηκε στην ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παπανικολάου που διαθέτει ειδική μονάδα εγκαυμάτων.Τραγωδία στα Τέμπη ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI
Ταυτοποίηση με DNA

Όπως είπε η κ. Δημογλίδου όλες οι σοροί ταυτοποιούνται με την μέθοδο DNA και συνεχίζεται η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων που έχουν μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας.

Από τις δηλώσεις της κ. Δημογλίδου και όπως διευκρίνισε στη συνέχεια στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχουν ληφθεί 55 δείγματα DNA από τις σορούς και 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών. Πέρα όμως απ΄ αυτούς υπάρχουν και πολλά ανθρώπινα μέλη από τα οποία επίσης έχουν ληφθεί δείγματα και ακόμη δεν έχουν διευκρινιστεί αν ανήκουν σε κάποιες από τους ήδη ταυτοποιημένους ή αναζητούμενους ή αν πρόκειται για άτομα που δεν έχουν δηλωθεί. Αυτά θα ξεκαθαριστούν όταν ολοκληρωθούν οι έρευνες που πραγματοποιούνται στα εργαστήρια της εγκληματολογικής υπηρεσίας.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, από εδώ και πέρα όποιος από τους επιβάτες δεν ταυτοποιείται με κάποια σορό θα θεωρείται αγνοούμενος. Μετά την επίσημη ταυτοποίηση, οι σοροί θα παραδίδονται στις οικογένειες, έπειτα από την απαιτούμενη διοικητική διαδικασία, π.χ. έκδοση πιστοποιητικών θανάτων.

Ολοκληρώνεται σήμερα η επιχείρηση

Παράλληλα, μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής (03/03) εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχος, Βασίλης Βαθρακογιάννης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης.

Όπως είπε, η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού θα συνεχιστεί και την Παρασκευή (03/03) και είναι επικεντρωμένες στο τρίτο βαγόνι, το τελευταίο από αυτά που διαλύθηκαν. «Τα γερανοφόρα οχήματα έχουν ανασηκώσει τα 2 βαγόνια τόσο το πρώτο επιβατικό της δεύτερης θέσης όσο και το βαγόνι -εστιατόριο και ταυτόχρονα οι πυροσβέστες αφαιρούν τμηματικά τα μεταλλικά στοιχεία τους προκειμένου να διευκολυνθεί η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι δυνάμεις παραμένουν δύσκολες καθώς κομμάτια του συρμού είναι άμορφες μάζες από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η έρευνα θα ολοκληρωθεί με τη μεταφορά του τρίτου βαγονιού. Μετά θα μεταφερθούν και τα υπόλοιπα βαγόνια, ενώ θα πραγματοποιηθεί και ένας τελευταίος έλεγχος στον τόπο του δυστυχήματος.

Οι δύο παράγοντες που εξετάζονται στις έρευνες

Επίσης, σήμερα Παρασκευή (03/03) ξεκινά και το έργο της η αρμόδια επιτροπή που θα προχωρήσει στην διερεύνηση της υπόθεσης.

Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, σύμφωνα με πηγές της Πυροσβεστικής, μεταξύ άλλων, θα εξεταστούν δύο παράγοντες που θα ήταν ικανοί να προκαλέσουν τέτοια ζημιά.

Ο πρώτος παράγοντας αφορά στις πολύ μεγάλες ποσότητες λαδιού μέσα σε μεγάλα δοχεία που βρίσκονται στις ψήκτρες, τα οποία δοχεία είναι υπό πίεση και χρησιμοποιούνται για το σύστημα πέδησης των τρένων ενώ ο δεύτερος παράγοντας αφορά στους συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειες που τροφοδοτούν το τρένα με ρεύμα.

Αυτό που θα ερευνηθεί ωστόσο, είναι και η ύπαρξη φιαλών υγραερίου, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν την μεγάλη έκρηξη και λόγω των θερμοκρασιών που αναπτύχθηκαν, να εξαϋλώθηκαν. Αυτό το σενάριο μπαίνει στο κάδρο, έπειτα από τον εντοπισμό δύο ακέραιων φιαλών.

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές ενημέρωσης, με βάση συγκεκριμένη ΚΥΑ, μπορούν να φορτωθούν φιάλες, όμως υπό προϋποθέσεις. Οι ίδιες πηγές εξηγούν πως μεταξύ αυτών των προϋποθέσεων είναι να βρίσκονται στους αποθηκευτικούς χώρους και όχι σε βαγόνια με επιβάτες.
Απολογείται το Σάββατο ο σταθμάρχης

Ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή και διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών ασκήθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης (02/03) στον 59χρονο σταθμάρχη του ΟΣΕ που αναφέρεται ως ο κύριος υπεύθυνος για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Οι δύο πρώτες κατηγορίες αφορούν πλημμελήματα και η τρίτη είναι κακούργημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Ο 59χρονος ζήτησε κι έλαβε προθεσμία να απολογηθεί το ερχόμενο Σάββατο (04/03).

«Από ανθρώπινη πλευρά είναι συντετριμμένος. Αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης. Αλλά αυτό που μετράει είναι να ψάξουμε όχι το δέντρο αλλά το δάσος ευθυνών. Εδώ υπάρχει ένα δάσος ευθυνών», δήλωσε ο συνήγορός του, Στέφανος Παντζαρτζίδης. «Το δικό μας μερίδιο το αναλαμβάνουμε και πιστεύω ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει τη δουλειά της» πρόσθεσε.
Νέα παραγγελία Ντογιάκου

Με νέα παραγγελία του ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ζητάει τον εντοπισμό των υπευθύνων «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, απ΄ όπου και αν προέρχονται» για την τραγωδία στα Τέμπη.

Αναλυτικότερα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου με νέα παραγγελία του προς τον επικεφαλής της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας ζητάει την σε βάθος διερεύνηση, προς κάθε κατεύθυνση, την άμεση συγκέντρωση όλων των αποδείξεων για την τραγωδία στα Τέμπη.

Ενδεικτικά ο κ. Ντογιάκος αναφέρει «είναι η ώρα της Δικαιοσύνης», προκειμένου να εντοπιστούν οι υπαίτιοι, «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται, ό,τι κι αν εκπροσωπούν». Ο εισαγγελέας του Ανωτάτου Δικαστηρίου επισημαίνει τους άμεσους στόχους των ερευνών, σημειώνοντας ως προτεραιότητα, την άμεση ανάγκη συλλογικής, σε αυτό το στάδιο, όλων των αποδείξεων, που θα χρησιμεύσουν στην απόδοση ευθυνών και στον εντοπισμό των υπευθύνων.

Ακόμη, ο κ. Ντογιάκος σημειώνει στην παραγγελία του: «Δεν πρέπει, να παγιδευτεί η δικανική κρίση σε ποινικές ευθύνες συγκεκριμένων ατόμων και μόνο. Αντίθετα, επιβάλλεται η πλήρης διερεύνηση της υπόθεσης από κάθε πλευρά και η απόδοση ευθυνών προς πάσα κατεύθυνση, σύμφωνα με τις ουσιαστικές ποινικές διατάξεις, την ισχύουσα δικονομική τάξη».

Ξεκινούν οι έρευνες

Εχθές η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου (ΡΑΣ) ανακοίνωσε αυτεπάγγελτη έρευνα σε ΟΣΕ και Hellenic Train ζητώντας όλα τα τεκμήρια και τα στοιχεία για την διερεύνηση της υπόθεσης.

Επίσης ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης δήλωσε πως η εντολή που έχει λάβει από τον πρωθυπουργό είναι να προχωρήσει στην σύσταση επιτροπής εμπειρογνωμόνων η οποία θα μελετήσει τα συστημικά αίτια που οδήγησαν σε αυτήν την τραγωδία.

Δουλειά της επιτροπής η οποία αναμένεται να συσταθεί σήμερα, θα είναι να βγει πόρισμα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος και κάτω από ποιες συνθήκες συνέβη.

Για το θέμα προέβη σε δήλωση ο τομεάρχης υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς σημειώνοντας πως "τα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα διερευνηθούν από κάποια δήθεν «υπερκομματική επιτροπή» που θα ορίσει η κυβέρνηση με πρόσωπα της αρεσκείας της.

Υπάρχουν οι αρμόδιες Αρχές που θα τα ερευνήσουν όλα διεξοδικά. Εκτός εάν ο κ. Μητσοτάκης που την προανήγγειλε, έχει κάποια σπουδή να βγάλει ένα προεκλογικό πόρισμα, που θα επιβεβαιώσει αυτό που έσπευσε να προδικάσει χθες: Πως για όλα φταίει «κυρίως ένα ανθρώπινο λάθος».

Την ίδια ώρα στο διαδίκτυο βγαίνουν δεκάδες αναφορές σχετικά με την κατάσταση στο δίκτυο, εκθέσεις για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, για την κατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.

Εχθές είχαμε και την πρώτη ανακοίνωση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη από τον ΟΣΕ που αναφέρει πως "Σε μια στιγμή βαθιάς οδύνης για το χαμό δεκάδων συνανθρώπων μας είναι δύσκολο κανείς να βρει λόγια. Συλλυπητήρια σε όλους τους γονείς τους συζύγους, τους συγγενείς, τους συντρόφους τους φίλους. Συλλυπητήρια σε όλη την Ελλάδα για την ανείπωτη τραγωδία. Πλέον το ελάχιστο που οφείλουμε, είναι να αποδοθεί πλήρης και απόλυτη δικαιοσύνη. Το πρώτο μέλημα όλων ήταν να διαχειριστούμε το τραγικό συμβάν στο πεδίο".

Από την πλευρά τους οι σιδηροδρομικοί σε σύσκεψη που έγινε εχθές αποφάσισαν νέα 24ωρη απεργία σήμερα Παρασκευή 3 Μαρτίου. Στην ανακοίνωση τους επισημαίνουν πως θα υπάρξει και συνέντευξη τύπου για την ενημέρωση για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές σημαντικό είναι πλέον να προχωρήσει ένας ανασχεδιασμός του ΟΣΕ και εκσυγχρονισμός των λειτουργιών του σε συνάρτηση με την ολοκλήρωση των εργολαβιών της ΕΡΓΟΣΕ που έχουν σχέση με την λειτουργία της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης.

Παράλληλα να προχωρήσουν τα σχεδιαζόμενα έργα για τη συντήρηση και ανάταξη του εθνικού δικτύου αλλά και να ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός των δύο εταιρειών βάσει του ψηφισθέντος νόμου. Το δίκτυο έχει χωριστεί σε 3 γεωγραφικές περιοχές.

Η μια είναι το δίκτυο Βόρειας Ελλάδας, η δεύτερη το δίκτυο της Πελοποννήσου και η τρίτη η γραμμή της κεντρικής Ελλάδας. Η πρώτη εργολαβία για την βόρεια Ελλάδα είχε πάρει το πράσινο φως της Διυπουργικής και είχε πάρει το δρόμο της υλοποίησης.

Οι σοκαριστικές μαρτυρίες

Τις στιγμές τρόμου που έζησε μέσα στο φλεγόμενο βαγόνι της επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την εμπορική περιγράφει 39χρονος, μέσα από το νοσοκομείο.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο 39χρονος Λάζαρος Παπαζήσης αφηγήθηκε: «Σηκώθηκα όρθιος και μου πετάχτηκαν αίματα στο κεφάλι. Φώναζαν “βοήθεια” τα κορίτσια, τσίριζαν. Δεν άνοιγε η πόρτα, είχε σφηνώσει. Έριξα κλωτσιά για να σπάσουμε το τζάμι, το χτύπησα τρεις φορές για να σπάσει. Μόλις γύρισα είδα έναν νεαρό που το έσπασε με πυροσβεστήρα» περιγράφει στη σοκαριστική του μαρτυρία επιβάτης της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο οποίος επέβαινε στο δεύτερο βαγόνι, λίγο πριν από την σύγκρουση που σκόρπισε το θάνατο.


Όπως ανέφερε ο 39χρονος μέσα από το νοσοκομείο: «ένας ένας και σιγά σιγά βγαίναμε από το παράθυρο. Δεν βλέπαμε, δεν είχε φώτα και ανάψαμε τον φακό από το κινητό».



Ο ίδιος, νοσηλευόμενος στην ορθοπεδική κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας, είναι ο πρώτος που κατέθεσε, μέσω του συνηγόρου του Γιώργου Μπαρτζωκη, παράσταση προς στήριξη της κατηγορίας εναντίον των φυσικών και ηθικών αυτουργών για την σύγκρουση των τρένων, στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Λάρισας.
«Το κοριτσάκι μου θα το πάρω στο κουτί, τεμαχισμένο»


Χάνουν τις ελπίδες τους όσο περνά ο χρόνος οι συγγενείς των αγνοούμενων από το δυστύχημα στα Τέμπη, με τα λόγια να είναι λίγα για να περιγράψουν την αγωνία και τον πόνο των ανθρώπων που αναζητούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Μιλώντας για την αγνοούμενη κόρη του, ο πατέρα ενός 28χρονου κοριτσιού παραδέχεται με πόνο ότι οι ελπίδες να βρει το παιδί του ζωντανό έχουν σβήσει. «Το κοριτσάκι μου θα το πάρω στο κουτί, τεμαχισμένο…» είπε, ενώ οι έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων ολοκληρώνονται σήμερα.

«Δεν έχω καμία ενημέρωση, είμαι στο περίμενε. Θα μου τηλεφωνήσουν από την αστυνομία. Δώσαμε δείγματα DNA. Έχουν χαθεί οι ελπίδες να βρω ζωντανό το παιδί μου» είπε στο ΟΡΕΝ ο πατέρας της 28χρονης, η οποία ήταν τεταρτοετής φοιτήτρια στο ΑΠΘ σε δεύτερο πτυχίο.


Μιλώντας για τα άλλα δύο παιδιά του, δύο αγόρια, που έμεναν με την 28χρονη αδερφή τους, ο πατέρας είπε: «Θα ανοίξουν την πόρτα να μπουν μέσα, θα ανοίξουν την ντουλάπα και θα δουν τα ρούχα της αδερφής τους. Δεν εύχομαι ένα τέτοιο συναίσθημα ούτε στον χειρότερο εχθρό μου».

«Το κορίτσι μου το ανέθρεψα με τις καλύτερες προοπτικές, όχι να μου το σκοτώσει οποιοσδήποτε αλήτης. Τι να μου πείτε. Δίνω κουράγιο στον εαυτό μου για να στηρίξω την οικογένεια. Θα έρθει το Πάσχα και θα έχω σερβίτσιο στο τραπέζι άδειο και την καρέκλα της» πρόσθεσε.

Αναφερόμενος στη διαδικασία ταυτοποίησης είπε: «Όσοι έχουν ταυτοποιηθεί, θα πάρει ο καθένας το δικό του άτομο στο κουτί, διότι επιζών δεν υπάρχει πια».

Σύμφωνα με το STAR Κεντρικής Ελλάδας τα τρία παιδιά της οικογένειας ήταν στην Αταλάντη για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.

Η 28χρονη Ελπίδα είχε τελειώσει Πολιτικός Μηχανικός στην Πάτρα και με κατατακτήριες εξετάσεις είχε περάσει στην Αρχιτεκτονική στη Θεσσαλονίκη.

«Διάβαζε μέρα νύχτα… Είχε στόχο να πάρει γρήγορα το πτυχίο της για να μην επιβαρύνει οικονομικά. Τα αγόρια δεν έχουν καταλάβει ακόμα τι έχει γίνει. Ακόμα ψάχνουν σε νοσοκομεία, μήπως είναι παραπεταμένη, μήπως ζει… εγώ όμως ξέρω, ότι το κοριτσάκι μου θα το πάρω στο κουτί, τεμαχισμένο…» ήταν τα λόγια του τραγικού πατέρα της 28χρονης.

Θρήνος και στην Κύπρο

Τραγικό τέλος γράφτηκε για τον 23χρονο Κύπριο φοιτητή Κυπριανό Παπαϊωάννου από το Αυγόρου, αφού ταυτοποιήθηκε η σορός του, που ανευρέθηκε στα συντρίμμια της μοιραίας αμαξοστοιχίας στα Τέμπη.

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες που μεταδίδει το Philenews.com, οι ελληνικές Αρχές ενημέρωσαν το βράδυ της Πέμπτης (02/03) την οικογένειά του ότι ο άτυχος νέος συμπεριλαμβάνεται στον μακρύ κατάλογο των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Την είδηση του θανάτου του γνωστοποίησαν με αναρτήσεις οικεία του πρόσωπα, οι οποίοι αποχαιρετούν τον άτυχο 23χρονο, ο οποίος ήταν φοιτητής στο ΑΠΘ και επέστρεφε στη βάση του στη Θεσσαλονίκη με το μοιραίο τρένο, αφότου είχε πάει να συναντήσει την αρραβωνιαστικιά του στην Αθήνα.

Πρόκειται για τον ένα εκ των δύο Κύπριων φοιτητών επιβατών, οι οποίοι αγνοούνταν, μετά την τραγική σύγκρουση. Εξακολουθεί να αγνοείται η 24χρονη Αναστασία Αδαμίδου.

Κυπριανός Παπαϊωάννου

Ρεζίλη διεθνώς

Εκτενή κάλυψη παρέχουν τα διεθνή ΜΜΕ για το δυστύχημα στα Τέμπη με τη σύγκρουση των τρένων, με το BBC να εστιάζει μάλιστα την Πέμπτη στην απεργία των σιδηροδρομικών εργαζομένων καθώς, όπως αναφέρει η ανταπόκριση, "η οργή μεγαλώνει".

Το βρετανικό δίκτυο αποφάσισε να εστιάσει στην απεργία για να αναδείξει τις παθογένειες στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας, το οποίο και χαρακτηρίζει "προηγούμενου αιώνα". Το ρεπορτάζ του απεσταλμένου Nick Beake στη Λάρισα, σημειώνει πως ο αρχικός πόνος έχει γίνει οργή, επικαλούμενο την ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων.

Αφού κάνει αναδρομή στα τραγικά γεγονότα και στη χρονική αλληλουχία τους, ο δημοσιογράφος τονίζει πως "πολλοί στην Ελλάδα βλέπουν το δυστύχημα ως ένα γεγονός που ήταν θέμα χρόνου να συμβεί", ενώ όπως σημειώνει, οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους κατηγορούν τις ελληνικές κυβερνήσεις για το ότι τελικά οδηγηθήκαμε σε αυτό το "τραγικό αποτέλεσμα".

Είναι δε χαρακτηριστικό, πως στην on camera ανταπόκρισή του ο Nick Beake τονίζει πως ναι μεν ο Έλληνας πρωθυπουργός έκανε λόγο για "ανθρώπινο σφάλμα", αναφερόμενος στον σταθμάρχη που διώκεται, ωστόσο όπως λέει υπάρχουν τεράστιες τεχνολογικές ελλείψεις στο δίκτυο ασφαλείας, με τις επικοινωνίες να γίνονται μέσω τηλεφώνου και μηνυμάτων.


Το BBC τονίζει στο ρεπορτάζ του στην παραίτηση του πρώην υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή, λέγοντας πως αναλαμβάνει την ευθύνη για τις "μακροχρόνιες αποτυχίες" των ελληνικών Αρχών. Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί μια ανεξάρτητη έρευνα που υπόσχεται ότι θα αποδώσει δικαιοσύνη, σχολιάζει το BBC.

"Όμως η φράση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ότι φταίει το "τραγικό ανθρώπινο λάθος" έχει προκαλέσει οργή", συνεχίζει το βρετανικό δίκτυο.

Στη συνέχεια, το ρεπορτάζ αναφέρεται στις διαμαρτυρίες της Τετάρτης και την αστυνομική καταστολή έξω από τα γραφεία της Hellenic Train, ενώ αναφορά γίνεται στη σιωπηλή αγρυπνία στη Λάρισα για τη μνήμη των θυμάτων. Παριστάμενος δηλώνει στο δίκτυο πως η καταστροφή, ήταν θέμα χρόνου να συμβεί.


"Το σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν προβληματικό, φθαρμένο, με κακοπληρωμένο προσωπικό", δηλώνει στο γαλλικό πρακτορείο AFP ο Νίκος Σάββα, φοιτητής ιατρικής από την Κύπρο. "Ο σταθμάρχης που συνελήφθη δεν πρέπει να πληρώσει το τίμημα για ένα συνολικά φθαρμένο σύστημα', πρόσθεσε ο ίδιος. "Πρόκειται για ένα απαράδεκτο περιστατικό, η κατάσταση αυτή είναι γνωστή εδώ και τριάντα χρόνια", δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Κώστας Μπαργιώτας, γιατρός με έδρα του τη Λάρισα.

Στο BBC μιλάει και ο Κώστας Μαλίζος, πρόσφατα συνταξιοδοτημένος χειρουργός και Ομότιμος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ο οποίος επέστρεψε στη δουλειά του για να χειρουργήσει τραυματισμένους επιβάτες. Οι περιγραφές του είναι ανατριχιαστικές, καθώς αναφέρει πως αυτή τη στιγμή γίνεται ταυτοποίηση DNA σε όσους δεν έχουν ακόμη αναγνωριστεί. Προσθέτει πως είναι δύσκολο να πει κανείς πόσα άτομα αγνοούνται. Στις δηλώσεις του αντικρούει το μήνυμα Μητσοτάκη, αναφέροντας πως το συμπέρασμα περί "ανθρώπινου λάθους" είναι πολύ βιαστικό και πως είναι απαραίτητη μια εκτεταμένη, ανεξάρτητη έρευνα.

"Δυστυχώς η πλειονότητα των νεκρών είναι νέοι φοιτητές. Έφυγαν από το σπίτι, χαρούμενοι μετά το τριήμερο για να πάνε να συνεχίσουν τις σπουδές τους ή για να δουν τους συγγενείς τους, και δεν έφτασαν ποτέ", καταλήγει ο κ. Μαλίζος, με τα λόγια του οποίου κλείνει και το ρεπορτάζ του BBC.

Τα παραπάνω σχολιάστηκαν και στα social media της χώρας μας.
«Ξεπερασμένο το δίκτυο της Ελλάδας»
Σε αντίστοιχο βεληνεκές είναι βέβαια και το ρεπορτάζ του Adam Parsons του Sky News. Όπως εκείνος αναφέρει στη δική του ανταπόκριση, "μόλις πριν από έναν μήνα, ένα από τα συνδικάτα στους σιδηροδρόμους προειδοποιούσε ότι οι ελλείψεις και οι αστοχίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σοβαρό δυστύχημα. Η πρόεδρος της ρυθμιστικής αρχής των σιδηροδρόμων είπε ότι τα συστήματα σηματοδότησης εξακολουθούν να εξαρτώνται από τη χειροκίνητη λειτουργία, αποδίδοντάς τα όλα σε ανθρώπινο λάθος", τονίζει ο Parsons, για να κάνει στη συνέχεια αναλυτική περιγραφή του πρόσφατου, τραγικού γεγονότος.
Μάλιστα, όπως σχολιάζει ο ανταποκριτής του Sky News, "αν διευθύνει κανείς έναν σιδηρόδρομο, δεν μπορεί να φτάσει σε πιο θεμελιώδη αποτυχία σχετικά με όσα έγιναν. Λίγες μόνο ώρες μετά το δυστύχημα, η αστυνομία συνέλαβε τον σταθμάρχη από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας. Αλλά ήδη στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει συζήτηση σχετικά με το αν είναι ευθύνη ενός και μόνο ανθρώπου ή αν μιλάμε για ένα τελικά αναπόφευκτο αποτέλεσμα που ήρθε ως συνέπεια των αποτυχιών στο δίκτυο, το οποίο σε σχέση με άλλους σιδηροδρόμους της ΕΕ, είναι ξεπερασμένο".
"Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αυτό που συνέβη εδώ, καμία δικαιολογία για την καταστροφή, για τους νεκρούς, τους ετοιμοθάνατους και τους τραυματίες. Απλά, δεν έπρεπε να συμβεί. Η πρόκληση πλέον για την Ελλάδα είναι να διασφαλίσει πως κάτι τέτοιο δεν θα επαναληφθεί ποτέ", καταλήγει το ρεπορτάζ του Sky News.


Σχόλια

Διαβάστε ακόμη

Εικόνα

Τέμπη: Στο Κουλούρι μεταφέρεται κοντέινερ πειστήριο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που μέχρι σήμερα βρισκόταν σε οικόπεδο ιδιώτη-«Τα πειστήρια του εγκλήματος βρίσκονται διασκορπισμένα – Μας οφείλετε την αλήθεια» λέει ο Κασσελάκης