Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας: Αποκαλύψεις για την ασφάλεια των πτήσεων - «Τυφλό» το σύστημα στην τερματική της Αθήνας


Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας εκφράζει τη βαθιά της λύπη για το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης (30/1), στον ποταμό Πότομακ στην Ουάσινγκτον, μετά από σύγκρουση επιβατικού αεροσκάφους με ελικόπτερο του αμερικανικού στρατού.

Καθώς η διερεύνηση συνεχίζεται, είναι κρίσιμο να τονιστεί για ακόμα μία φορά η σπουδαιότητα των συνθηκών που επικρατούν κατά την άσκηση του καθήκοντος από κάθε Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας.

Η ελληνική πραγματικότητα, δυστυχώς, δείχνει ότι η υποστελέχωση του προσωπικού και ο παρωχημένος εξοπλισμός συνεχίζουν να αποτελούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των αεροπορικών κινήσεων, αναφέρει στην ανάρτησή της η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας κυκλοφορίας της Ελλάδας.

Παρά την έναρξη νέου διαγωνισμού για προσλήψεις, η αναγκαιότητα για εκσυγχρονισμό και ενίσχυση του προσωπικού παραμένει επιτακτική, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια στις ελληνικές αεροπορικές περιοχές, ειδικά εν όψει της επερχόμενης θερινής περιόδου, επισημαίνεται.
Αναλυτικά η ανάρτηση της Ένωσης

«Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας κυκλοφορίας Ελλάδας εκφράζει τη βαθιά της λύπη για το αεροπορικό δυστύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης (30/1) στον ποταμό Πότομακ στην Ουάσινγκτον, μετά από σύγκρουση στον αέρα επιβατικού αεροσκάφους με ελικόπτερο του αμερικανικού στρατού.

Καθώς η διερεύνηση βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, θα θέλαμε για ακόμη μία φορά να τονίσουμε τη σημασία των συνθηκών κατά τις οποίες ο κάθε Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας καλείται να ασκήσει το καθήκον του.

Δυστυχώς, στη χώρα μας, παρά τον τρέχοντα διαγωνισμό ΑΣΕΠ για πρόσληψη 97 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, η υποστελέχωση βρίσκεται σε επίπεδα που δεν επιτρέπουν την εξυπηρέτηση της ζήτησης της αεροπορικής κίνησης. Η εκπαίδευση των νέων Ελεγκτών είναι πολυετής και η καλοκαιρινή περίοδος του 2025 θα βρει στα μικρόφωνα το ίδιο, ελλιπές και μεγάλου μέσου όρου ηλικίας, προσωπικό.

Σε αυτό προστίθεται και η χρήση απαρχαιωμένου εξοπλισμού επιτήρησης και επικοινωνιών, με πολλά και καθημερινά προβλήματα, για τα οποία ακόμα δεν φαίνεται «φως στο τούνελ».

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ως παράδειγμα (και με αφορμή εικόνες και βίντεο που διέρρευσαν από την οθόνη ραντάρ κατά την στιγμή του δυστυχήματος), ότι στην Tερματική Περιοχή της Αθήνας, εξαιτίας του παρωχημένου εξοπλισμού, υφίσταται σύστημα προειδοποίησης εμπλοκών μη επιχειρησιακό και ο Ελεγκτής που εργάζεται, δεν λαμβάνει καμία ειδοποίηση από το σύστημα ότι αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης, επομένως η αποφυγή συμβάντων εξαρτάται αποκλειστικά από την επιχειρησιακή δεινότητα και ετοιμότητα του Ελεγκτή.

Δυστυχώς, θα πρέπει να σημειώσουμε για ακόμη μία φορά, ότι η Διοίκηση της Υ.Π.Α. αντί να δείξει κατανόηση στην κατάσταση και να επιταχύνει τις διαδικασίες, ειδικά όσον αφορά την αντικατάσταση του εξοπλισμού, προσπαθώντας να αυξήσει τον ρυθμό εξυπηρέτησης των αεροσκαφών χωρίς να έχουν βελτιωθεί οι επιχειρησιακές συνθήκες, πριν μερικούς μήνες, μονομερώς, επιχείρησε να επιβάλλει αύξηση ωραρίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, σε ένα προσωπικό με υψηλό δείκτη κόπωσης.

Εδώ και κάποιες ημέρες μάλιστα, επιχειρεί να διώξει πειθαρχικά μέλη μας που τόλμησαν να ενημερώσουν την αεροπορική αγορά για την πραγματική κατάσταση που επικρατεί και όχι αυτή που θέλει η Διοίκηση να παρουσιάσει, όσον αφορά την επερχόμενη σεζόν.

Παρατηρούμε τις εξελίξεις με σκεπτικισμό και ανησυχία και προσβλέπουμε σε λύσεις που θα αυξήσουν πρωτίστως όχι τη χωρητικότητα, αλλά το επίπεδο ασφάλειας των αεροπορικών κινήσεων στην Ελλάδα.».


 

Σχόλια

Διαβάστε ακόμη