ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Φέρνει στη Βουλή τα ανησυχητικά φαινόμενα ομοφοβίας στα σχολεία


Με πρωτοβουλία της Έλενας Ακρίτα και 13 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που συνυπογράφουν, ήρθε στη Βουλή το εξαιρετικά ανησυχητικό περιστατικό σε Γυμνάσιο του Λαυρίου με τη διανομή σε μαθητές ακραία ομοφοβικού φυλλαδίου από καθηγητή του σχολείου.

Ανεξάρτητα από την πειθαρχική αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού, το γεγονός εντείνει την ανησυχία για ομοφοβικές αντιλήψεις και συμπεριφορές που ενδημούν σε μερίδα της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Στην ερώτηση τονίζεται εξάλλου ότι πολλοί μαθητές έχουν οδηγηθεί στην απόγνωση εξαιτίας του ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού σε σχολεία. Χωρίς πάντα να γίνεται έγκαιρα αντιληπτός από τους εκπαιδευτικούς αυτός ο εκφοβισμός.

Σε σχετική έρευνα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής σε εκπαιδευτικούς, οι μισοί δήλωσαν ότι έχουν τουλάχιστον ένα περιστατικό ομοφοβικής ενδοσχολικής βίας τον μήνα, παρότι μόλις 11% των ερωτώμενων έχουν οργανωμένο σχέδιο δράσης στο σχολείο τους για να τα αντιμετωπίζουν.

Στην ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ο υπουργός Παιδείας ερωτάται για το αν έχει πραγματοποιηθεί επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αντιρατσιστική νομοθεσία και τη ρητορική μίσους.

Ερωτάται επίσης για τις προθέσεις του υπουργείου για την πρόληψη φαινομένων σαν του ομοφοβικού εκπαιδευτικού, αλλά και για το αν προτείνει συγκεκριμένο τρόπο αντίδρασης των καθηγητών σε περιπτώσεις ομοφοβικού bullying στα σχολεία.
Ολόκληρη η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Προς τον κ. Yπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: Διανομή ακραία ομοφοβικού υλικού από εκπαιδευτικό Γυμνασίου του Λαυρίου

Όπως έγινε γνωστό, φιλόλογος που είχε αναλάβει τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών σε Γυμνάσιο, διένειμε στους μαθητές έντυπο φυλλάδιο με ακραία ομοφοβικό, ρατσιστικό περιεχόμενο που έχει αντληθεί από θρησκευτική ιστοσελίδα που αναρτά (πραγματικά ή αποδιδόμενα) αποφθέγματα προσώπων της Εκκλησίας. Στο φυλλάδιο διαβάζει κανείς περιεχόμενο που συνιστά ξεκάθαρη έκφραση ρητορικής μίσους και κατάφωρη παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας.

Μάλιστα, σύμφωνα με μαρτυρίες, ο καθηγητής φέρεται να είχε προβεί σε ταυτόσημου περιεχομένου τοποθετήσεις κατά τη διδασκαλία του στις σχολικές αίθουσες.
Ανεξάρτητα από την πειθαρχική αντιμετώπισή του, το περιστατικό εντείνει την ανησυχία για ομοφοβικές και ρατσιστικές αντιλήψεις και συμπεριφορές που ενδημούν στο σχολικό περιβάλλον και σε μερίδα της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ο ομοφοβικός και τρανσφοβικός εκφοβισμός στο σχολικό περιβάλλον οδηγεί πολλούς μαθητές σε απόγνωση και σε απόπειρες αυτοκτονίας. Πολλά περιστατικά δεν γίνονται αντιληπτά ή δεν αντιμετωπίζονται ως τέτοια από τους εκπαιδευτικούς, παρά μόνο όταν λάβουν ακραίο χαρακτήρα. Εξάλλου, η έξαρση της βίας των ανηλίκων επιδεινώνει σημαντικά τέτοια περιστατικά όταν εκδηλώνονται.

Ερευνήτρια της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής πραγματοποίησε το 2022 επιστημονική έρευνα σε 453 εκπαιδευτικούς σχολείων από διάφορες περιοχές της χώρας . Μόλις 11% των καθηγητών δήλωσαν ότι στο σχολείο τους υπάρχει οργανωμένο σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση της ομοφοβικής ενδοσχολικής βίας, παρόλο που σχεδόν οι μισοί/μισές δήλωσαν ότι ομοφοβικά περιστατικά συνέβαιναν στο σχολείο τους με συχνότητα τουλάχιστον μία φορά το μήνα.

Επειδή, στα καθήκοντα της εκπαιδευτικής κοινότητας περιλαμβάνεται και η αντιρατσιστική εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα όπως και η καταπολέμηση και πρόληψη της μισαλλοδοξίας, των διακρίσεων και της ρητορικής μίσους.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Με ποιο τρόπο η ηγεσία του υπουργείου επιδιώκει την πρόληψη φαινομένων στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας;

2) Πόσα και ποια προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την αντιρατσιστική νομοθεσία και τη διάδοση της ρητορικής μίσους έχουν πραγματοποιηθεί από το 2019 μέχρι σήμερα;

3) Ποιο πρωτόκολλο προτείνει το Υπουργείο στα σχολεία για την αντιμετώπιση του ομοφοβικού και τρανσφοβικού ενδοσχολικού εκφοβισμού και σε πόσα σχολεία εφαρμόζεται;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Ακρίτα Έλενα
Βέττα Καλλιόπη
Δούρου Ρένα
Ζαμπάρας Μίλτος
Θρασκιά Ουρανία
Καραμέρος Γιώργος
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μάλαμα Κυριακή
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παππάς Πέτρος
Πούλου Παναγιού
Τσαπανίδου Πόπη
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

Σχόλια

Διαβάστε ακόμη