Στέφανος Κασσελάκης: «Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής διέγραψε την υποχρέωση του Υπουργείου Μεταφορών να ολοκληρώσει τη σύμβαση 717»
Ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατίας, Στέφανος Κασσελάκης, σε βίντεο που ανάρτησε στο YouTube, προχώρησε σε σοβαρές καταγγελίες κατά του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, σχετικά με τη σύμβαση 717, που αφορούσε την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στον σιδηροδρομικό άξονα Πειραιάς - Αθήνα- Θεσσαλονίκη - Ειδομένη.
Ο Στέφανος Κασσελάκης αποκάλυψε ότι το 2019 υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο προέβλεπε επενδύσεις ύψους 600 - 750 εκατ. ευρώ σε νέα τρένα και εγκαταστάσεις συντήρησης, ως αντάλλαγμα για την απευθείας ανάθεση των υπηρεσιών μεταφοράς. Ωστόσο, τον Ιούλιο του 2022, ο Κώστας Καραμανλής κατέθεσε στη Βουλή σύμβαση με εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο, μειώνοντας τις επενδύσεις στα 77,5 εκατ. ευρώ, διαγράφοντας έτσι 675 εκατ. ευρώ που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε δεσμευτεί να επενδύσει.
Το πιο σοκαριστικό, όπως τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης, είναι ότι στη νέα σύμβαση εξαφανίστηκε η υποχρέωση του Υπουργείου Μεταφορών να ολοκληρώσει τη σύμβαση 717, δηλαδή την εγκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας, αφήνοντας έτσι τα τρένα να κινούνται χωρίς τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας. «Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής όχι μόνο ζημίωσε το Δημόσιο κατά 675 εκατ. ευρώ, αλλά και εξέθετε, εν γνώσει του, τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των επιβατών», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατίας ξεκαθάρισε ότι αυτό είναι το «έγκλημα των Τεμπών» και τόνισε πως ο Κώστας Καραμανλής πρέπει να παραπεμφθεί στο Ειδικό Δικαστήριο. «Γι’ αυτό κανείς από εμάς δεν θα σταματήσει να ζητά Δικαιοσύνη», κατέληξε.
Αναλυτικά:
-Στις 29 Νοεμβρίου 2019 ο Κώστας Αχ. Καραμανλής υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο οποίο προβλεπόταν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πραγματοποιούσε επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, σε προμήθεια νέου Τροχαίου Υλικού (δηλ. νέων τρένων), σε αναβάθμιση των υφιστάμενων ή νέων εγκαταστάσεων συντήρησης κ.α.
Οι επενδύσεις θα ανέρχονταν στο ποσό των 600 - 750εκ. ευρώ.
Αυτό θα ήταν το απαραίτητο αντάλλαγμα από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την *απευθείας* ανάθεση των υπηρεσιών μεταφοράς.
-Ενα χρόνο μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας, το Δ.Σ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την υπ' αριθμ. 273/27.11.2020 ομόφωνη απόφασή του, έδωσε το "πράσινο φως" στον Δ/ντα Σύμβουλο της να προχωρήσει στην υπογραφή της οριστικής Σύμβασης με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
-Ετσι, την 1 Δεκεμβρίου 2020 ο Δ/νων Σύμβουλος κατέθεσε επίσημα στο γραφείο του Κ. Καραμανλή την υπογεγραμμένη εκ μέρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση, στην οποία αποδεχόταν πλήρως τις παραπάνω επενδύσεις ύψους 600 - 750εκ. €.
Όπως ρητά αναφερόταν, προκειμένου να προχωρούσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις παραγγελίες των νέων τρένων και στην αναβάθμιση των μηχανοστασίων, θα έπρεπε παράλληλα το Ελληνικό Δημόσιο να δεσμευθεί για την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2021 της *σηματοδότησης* και του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών *ΕTCS* (δηλαδή την υλοποίηση της Σύμβασης 717 και της Σύμβασης 1005 της ΕΡΓΟΣΕ) στον άξονα Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη.
-Προς μεγάλη κατάπληξη, τον Ιούλιο του 2022 (δηλ. σχεδόν δύο χρόνια μετά το Μνημόνιο Συνεργασίας και ένα έτος μετά από την αρχική πρόβλεψη για ολοκλήρωση από το Υπουργείο Μεταφορών της 717), ο Κώστας Αχ. Καραμανλής έφερε προς κύρωση στη Βουλή -και η ΝΔ ψήφισε μόνη της- τη Σύμβαση που είχε υπογράψει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία ΟΜΩΣ είχε παντελώς διαφορετικό περιεχόμενο από την αρχική. Συγκεκριμένα, οι επενδύσεις ύψους 750εκ.€ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγιναν στη σύμβαση 163εκ. € και στην πραγματικότητα 77,5εκ.€! Δηλαδή εξαφανίστηκαν επενδύσεις 675εκ. ευρώ που η ίδια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε ήδη υπογράψει ότι θα έκανε!
-Κι αν νομίζετε πως ΜΟΝΟ αυτό ήταν το μέγα σκάνδαλο, υπάρχει και χειρότερο: ο Κώστας Καραμανλής ΔΙΕΓΡΑΨΕ από την τελική Σύμβαση την υποχρέωση του Υπουργείου Μεταφορών να ολοκληρώσει τη Σύμβαση 717!
Από τα έγγραφα αυτά -τα οποία δημοσιεύονται πρώτη φορά, καθώς ο κ. Καραμανλής αρνήθηκε να τα καταθέσει τόσο στην Ολομέλεια της Βουλής όσο και στην Εξεταστική - προκύπτει ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής όχι μόνο ΖΗΜΙΩΣΕ το Δημόσιο κατά 675εκ. ευρώ, αλλά και *ΕΞΕΘΕΤΕ* σε διαρκή κίνδυνο, εν γνώσει του και παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις, τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα όλων όσοι επέβαιναν στα τρένα.
Γι' αυτό μιλάμε για ΕΓΚΛΗΜΑ των Τεμπών.
Γι' αυτό πρέπει να παραπεμφθεί στο Ειδικό Δικαστήριο.
Γι' αυτό κανείς από εμάς δεν θα σταματήσει να ζητά ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.
Δείτε το βίντεο:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Καλωσήρθατε στον χώρο σχολίων του Αντικειμενικότητα. Να θυμάστε ότι κάθε άποψη είναι δεχτή εκτός αν προσβάλει ή θίγει τον άλλον όποτε παρακαλώ ο σχολιασμός σας να είναι κόσμιος.