Πως προχωρά ο διαγωνισμός για τα νέα αστικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη


Προχωρά ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για 770 αστικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες προσφορές έχουν δοθεί για 4 από τα 5 είδη λεωφορείων. Πρόκειται για Α. 200 λεωφορεία φυσικού αερίου 12 μέτρων, Β. για 100 λεωφορεία φυσικού αερίου 18 μέτρων, Γ. για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία 130 χλμ και Δ.για 100 ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία 180 χλμ. Σε αυτά αναμένεται να ανοιχθεί το πρακτικό από την Επιτροπή του διαγωνισμού και να ξεκινήσει η αξιολόγηση των προσφορών.

Αντίθετα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στο 5ο είδος, που αφορά 120 υβριδικά λεωφορεία δεν υπήρξε καμία προσφορά με αποτέλεσμα στο συγκεκριμένο είδος λεωφορείου να οδηγούμαστε σε προσωρινή λήξη. Το πιθανότερο σενάριο είναι ο αριθμός των λεωφορείων αυτών, να μεταφερθεί στον δεύτερο διαγωνισμό για την προμήθεια αστικών λεωφορείων για τις δύο Μητροπόλεις της Ελλάδας που ετοιμάζει το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Ο διαγωνισμός αυτός εκτιμάται ότι θα μπορέσει να βγει στον αέρα μέχρι το τέλος του έτους.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η προσφυγή για τον διαγωνισμό που έχει κατατεθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας από την Mercedes αφορά το συγκεκριμένο είδος λεωφορείου, δηλαδή το υβριδικό.

Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες που κατέβηκαν στον διαγωνισμό της 16ης Μαρτίου όπως έγινε γνωστό, είναι 4. Αυτές είναι οι IVECO (όμιλος Κοντέλλης), VAN HOOL, BYD (όμιλος Πετρόπουλος). Τέταρτος πιθανός συμμετέχοντας είναι η YUTONG. H αποσφράγιση των προσφορών έγινε στις 22 Μαρτίου.

Η προμήθεια αυτών των λεωφορείων αποτελεί σήμερα την μεγαλύτερη του είδους της στην Ευρώπη. Με αυτή την προσθήκη οι στόλοι Αθηνών και Θεσσαλονίκης θα ανανεωθούν σε σημαντικό βαθμό καθώς σήμερα έχουν χρειαστεί τη στήριξη συμβάσεων leasing και ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με πληροφορίες η ανανέωση του Αθηναϊκού στόλου θα είναι της τάξης του 35-40% ενώ της Θεσσαλονίκης ξεπερνά το 50%.

Τα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Μεγάλος στόχος παραμένει η υπογραφή των συμβάσεων μέσα στο έτος. Εφόσον αυτό επιτευχθεί, τότε τα πρώτα λεωφορεία θα αρχίσουν να έρχονται εντός του 2023 και η προμήθεια τους θα ολοκληρωθεί το 2024.

Να θυμίσουμε πως από τα 770 λεωφορεία περίπου τα 2/3 θα ενισχύσουν τον στόλο της Αθήνας και το υπόλοιπο 1/3 τον στόλο της Θεσσαλονίκης. Από το σύνολο των οχημάτων τα 350 θα είναι ηλεκτρικά, 300 θα είναι φυσικού αερίου (και από αυτά 100 θα είναι αρθρωτά) και 120 θα είναι πετρελαίου κατηγορίας EURO VI.

Μια από τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο ΟΑΣΑ είναι οι υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων. Ο Οργανισμός βρίσκεται σε συζητήσεις με τον ΔΕΔΔΗΕ για την υλοποίηση ενός πλάνου εγκατάστασης σημείων φορτιστών, τόσο εντός αμαξοστασίων όσο και σε άλλα σημεία όπως τερματικοί σταθμοί λεωφορειακών γραμμών.

Σχόλια

Διαβάστε ακόμη

Στα Παρασκήνια: Εκνευρισμός στο Μαξίμου μετά την ομιλία Καραμανλή*Παρότι στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα πάει κόσμος να ψηφίσει, μπορεί να παρουσιάσουν και πλασματική συμμετοχή*Αν και πολύς κόσμος έχει φύγει από τον ΣΥΡΙΖΑ θέλει να πάει να ψηφίσει τον... Γκλέτσο