ΟΣΥ: Γερασμένα λεωφορεία, γερασμένο προσωπικό, γερασμένες εγκαταστάσεις



Μάχη με τις αντοχές των οχημάτων και των ανθρώπων δίνεται καθημερινά προκειμένου να «βγουν» στο δρόμο τα λεωφορεία στην Αττική, όπως περιέγραψε μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega το μέλος ΔΣ των Τεχνικών ΟΑΣΑ-ΟΣΥ Γιώργος Βαρδάκης.

«Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας. Έχουμε γερασμένο στόλο, γερασμένο προσωπικό και γερασμένες εγκαταστάσεις, αυτή είναι η πραγματικότητα. Κατ' αρχάς, πρέπει να υπάρχουν λεωφορεία για να μπορούν να "βγουν έξω"», όπως είπε.

Τόνισε ότι «το πρόβλημα χρονίζει, έχει να κάνει με στρατηγική επιλογή των κυβερνήσεων, όχι μόνο της σημερινής, προκειμένου να προωθήσουν ιδιωτικοποίηση στις αστικές συγκοινωνίες. Ήδη σήμερα ένα τμήμα των γραμμών έχει δοθεί στα ΚΤΕΛ και οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι σε πολύ χειρότερο επίπεδο».

Στα αμαξοστάσια «έχουμε χρόνια έλλειψη ανταλλακτικών, πάντα δεν ήταν στην ώρα τους ή δεν υπήρχε προσωπικό. Έχουμε οχήματα που ακόμη και η επιλογή τους δεν γίνεται με κριτήριο της συνθήκες της πόλης και τις δυνατότητες συντήρησης και καθημερινής κυκλοφορίας.

Αγοράστηκαν καινούργια οχήματα πολλές φορές, από το 2001, όπως τα λεωφορεία φυσικού αερίου, ή τα μετέπειτα Solaris, τα οποία στην πορεία έβγαλαν πάρα πολλά προβλήματα (πολλά έχουν πλέον αποσυρθεί).

Σε έναν ήδη επιβαρυμένο στόλο και οχήματα που δεν σταματούν να δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο προκειμένου να συντηρηθούν σε επίπεδο που να παρέχεται μία συγκεκριμένη ασφάλεια χρειάζεται πολύ περισσότερο προσωπικό, μόνιμες εργασιακές σχέσεις, οχήματα».

«Προσπαθούμε να έχουμε τον μέγιστο αριθμό οχημάτων που θα "βγουν" στην κυκλοφορία, συνάδελφοι και οδηγοί, αλλά δεν εξαρτάται μόνο από εμάς», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρδάκης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατέθηκαν, σήμερα υπάρχουν 1.300-1.400 λεωφορεία στο στόλο της ΟΣΥ αλλά μόνο 900 λειτουργούν, ενώ 200 επιπλέον έχουν ενοικιαστεί με leasing από ιδιώτες και τα υπόλοιπα είναι γραμμές των ΚΤΕΛ.

Αυτά τα οχήματα κατά μέσο όρο έχουν ήδη διανύσει πάνω από 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα και ο αριθμός των διαθέσιμων οδηγών είναι τόσο μικρός σε σχέση με τον αριθμό των διαθέσιμων λεωφορείων, ώστε οδηγοί να αναγκάζονται να εργάζονται χωρίς ρεπό σε αρκετές περιπτώσεις.

Την ώρα που η έλλειψη ανταλλακτικών οδηγεί τις τεχνικές υπηρεσίες να διαλύουν παροπλισμένα οχήματα για να χρησιμοποιήσουν τμήματά τους, οι τεχνικοί δεν γνωρίζουν πώς πρόκειται να υποστηρίξουν τα νέα, ηλεκτρικά οχήματα που αγοράστηκαν προς 440.000 το ένα, με σύμβαση στις 4 Σεπτεμβρίου.

Σχόλια

Διαβάστε ακόμη