Ακρίβεια: «Καπέλο» 609 εκατομμύρια ευρώ πλήρωσαν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ
Θηλιά στο λαιμό για τους πολίτες είναι η ακρίβεια στα τρόφιμα με το «καπέλο» στους καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ να έχει φτάσει σε ιλιγγιώδη ποσά, καταδεικνύοντας την κατάρρευση των οικογενειακών προϋπολογισμών.
Συγκεκριμένα, κατά το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 και σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, οι καταναλωτές πλήρωσαν «καπέλο» 609 εκατομμύρια ευρώ στα σούπερ μάρκετ.
Είναι χαρακτηριστικό της έκρηξης της ακρίβειας ότι το «καπέλο» των 609 εκατ. ευρώ, καταγράφεται τη στιγμή που ο όγκος των πωλήσεων κατέγραψε αύξηση μόλις 1,6% και αυτό λόγω κυρίως των τουριστών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) στο εννεάμηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 6,779 δισ. ευρώ έναντι 6,170 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,9%, εκ των οποίων 5,163 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων.
Με απλά λόγια οι καταναλωτές δαπάνησαν σχεδόν 10% επιπλέον χρήματα για να αγοράσουν περίπου τα ίδια τεμάχια προϊόντων που έπαιρναν το 9μηνο του 2022. Κι αυτό γιατί συνολικά οι τιμές των ταχυκίνητων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ ήταν αυξημένες κατά 8,1% ανά τεμάχιο.
Πιο αναλυτικά, οι αυξήσεις τιμών ανά τεμάχιο στην κατηγορία των τροφίμων μέχρι και τον Σεπτέμβριο έφθασαν στο 8%, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής στο 8,4% ενώ οι μεγαλύτερες αυξήσεις ανά τεμάχιο καταγράφονται στα είδη οικιακής φροντίδας (απορρυπαντικά, καθαριστικά κ.λπ.) που φτάνουν στο 10,3%.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Καλωσήρθατε στον χώρο σχολίων του Αντικειμενικότητα. Να θυμάστε ότι κάθε άποψη είναι δεχτή εκτός αν προσβάλει ή θίγει τον άλλον όποτε παρακαλώ ο σχολιασμός σας να είναι κόσμιος.