Κώστας Γενηδούνιας: Αποχωρεί από πρόεδρος των μηχανοδηγών - «Τι καταφέραμε σε αυτά τα 8 χρόνια»


Με το τραγούδι «Τίποτα δεν πάει χαμένο» ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας, ανακοίνωσε την αναπλήρωσή του στη θέση, μετά από 8 χρόνια στην ηγεσία της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ).

Η αναπλήρωση στη θέση του προέδρου του σωματείου -σημειώνει ο Κώστας Γεννηδουνιάς- έρχεται «αφού δημοσιεύτηκε η έκθεση του ERA για την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου όπως και τα 3 πορίσματα για τα Τέμπη». Όπως αναφέρει σε μια μακροσκελή ανάρτησή του στο Facebook πρόκειται για μια εξέλιξη που «είχε ξεκινήσει να δρομολογείται εδώ και περίπου 1 χρόνο και καθυστέρησε λόγω των Τεμπών».

Ο ίδιος αριθμεί στην ανάρτησή του τις σημαντικές νίκες του σωματείου μέσα σε αυτά τα χρόνια, ενώ στέλνει ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους τον εμπιστεύτηκαν, στην οικογένειά του που τον στήριξε και σε εκείνους που το 2012 ξεκίνησαν το ταξίδι με την «ΣυνΕξέλιξη-Υπεύθυνη Αμφισβήτηση».

«Αγωνιστήκαμε για την ολοκλήρωση των έργων της σιδηροδρομικής υποδομής και χαμογελάσαμε πολλές φορές, ιδιαίτερα μεταξύ του 2015/2019, όταν είδαμε έργα που καρκινοβατούσαν δεκαετίες να ολοκληρώνονται. Δεν καταφέραμε -παρά την τιτάνια προσπάθεια μας την τελευταία περίοδο- να ολοκληρωθούν τα συστήματα ασφάλειας και ακόμα τα δάκρυα μας δεν έχουν στερέψει για τα Τέμπη όπως και ο θυμός για την αντιμετώπιση που υπέστημεν όταν καταγγείλαμε όσα ζούσαμε.

Έχουμε δώσει υπόσχεση στα 2.5 εκ ανθρώπων που κατέβηκαν μαζί μας στον δρόμο εκείνες τις μέρες, ότι ο αγώνας μας για απόδοση δικαιοσύνης θα είναι διαρκής. Σε όσους λοιπόν έσπευσαν να «χαρούν» με την σημερινή εξέλιξη, να θυμίσω ότι η νέα γενιά μηχανοδηγών προετοιμάζεται να αναλάβει την ΠΕΠΕ από το 2018, δεν είμαι εξ αυτών που θεωρεί εαυτόν αναντικατάστατο και είμαι βέβαιος θα συνεχίσει στο ίδιο μονοπάτι» τονίζει μεταξύ άλλων ο Κώστας Γενηδούνιας.


Αναλυτικά η ανάρτηση

Μετά από 8 χρόνια στην ηγεσία της ΠΕΠΕ και αφού δημοσιεύτηκε η έκθεση του ERA για την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου όπως και τα 3 πορίσματα για τα Τέμπη, σήμερα προχώρησε η αναπλήρωση μου από την θέση του Προέδρου του Σωματείου μας, μια εξέλιξη που είχε ξεκινήσει να δρομολογείται εδώ και περίπου 1 χρόνο και καθυστέρησε λόγω των Τεμπών.

Σε αυτά τα 8 γεμάτα χρόνια, καταφέραμε πραγματικά πολλά, καθώς σε εμάς έλαχε να ζήσουμε και να αντιμετωπίσουμε τα αποτελέσματα της εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου στην χώρα μας, αλλά και να αγωνιστούμε για να ανακτήσουμε το πληγωμένο γόητρο των μηχανοδηγών μετά τις μετατάξεις του 2011. Να αποκαταστήσουμε με δικαιοσύνη, βαθιές πληγές στο κορμί μας.

Προστατέψαμε τους εργαζόμενους στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2016, υπογράψαμε την 1η συλλογική συμφωνία μετά από 60 χρόνια δράσης της ΠΕΠΕ το 2017 και ακόμα άλλες τέσσερις συμφωνίες μέχρι την πιο πρόσφατη το καλοκαίρι του 2023.

Στις 5 αυτές συλλογικές συμφωνίες το πρώτο άρθρο πάντα αφορούσε προσλήψεις μηχανοδηγών με συγκροτημένα δικαιώματα. Συνυπογράψαμε και διαπραγματευθήκαμε αυτόνομα 3 επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις που αύξησαν το εισόδημα των μηχανοδηγών απο 45% -60% μέσα σε 8 μόλις χρόνια, ανατρέψαμε πλήθος αντεργατικών διατάξεων (έδρα των μηχανοδηγών είναι η μηχανή – δικαίωμα του εργοδότη να απασχολεί μηχανοδηγούς ακόμα και 30 μέρες συνεχόμενα).

Αναγκάσαμε την εργοδοσία - σε μια ιδιωτική εταιρεία- να υπογράψει το 2017 ότι ο μέγιστος ημερήσιος χρόνος εργασίας όπου εργάζεται ένας Μηχανοδηγός είναι 5 ώρες και 30 λεπτά και αυτή η συμφωνία εργαζομένων - σωματείου έγινε νόμος του Κράτους τον Μάρτιο του 2019, σε μια εξέλιξη που χαιρέτησε η Ευρωπαϊκή σιδηροδρομική κοινότητα. Συμμετείχαμε και συνδιαμορφώσαμε τον ισχύοντα Γενικό Κανονισμό Κίνησης και Κυκλοφορίας όταν και κόντρα σε μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα Νομοθετήθηκε ότι σε κάθε μηχανή θα υπάρχουν 2 μηχανοδηγοί, μέχρι να ολοκληρωθεί το ETCS.

Χτίσαμε το μητρώο μηχανοδηγών με βάση την κοινοτική οδηγία και επιβάλαμε κανόνες στο άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς στην Ελλάδα , όταν το 2017 ισχυρά συμφέροντα επιχείρησαν να εισάγουν συνταξιούχους και απέτυχαν παταγωδώς.

Χάρη σε αυτήν την δράση μας, βρήκαν δουλειά με πλήρη δικαιώματα πάνω από 250 νεοι μηχανοδηγοί απο το 2018 και μέχρι σήμερα και με αυστηρούς εκπαιδευτικούς κανόνες.

Αγωνιστήκαμε για την ολοκλήρωση των έργων της σιδηροδρομικής υποδομής και χαμογελάσαμε πολλές φορές, ιδιαίτερα μεταξύ του 2015/2019, όταν είδαμε έργα που καρκινοβατουσαν δεκαετίες να ολοκληρώνονται. Δεν καταφέραμε -παρά την τιτάνια προσπάθεια μας την τελευταία περίοδο- να ολοκληρωθούν τα συστήματα ασφάλειας και ακόμα τα δάκρυα μας δεν έχουν στερέψει για τα Τέμπη όπως και ο θυμός για την αντιμετώπιση που υπέστημεν όταν καταγγείλαμε όσα ζούσαμε.

Έχουμε δώσει υπόσχεση στα 2.5 εκ ανθρώπων που κατέβηκαν μαζί μας στον δρόμο εκείνες τις μέρες, ότι ο αγώνας μας για απόδοση δικαιοσύνης θα είναι διαρκής. Σε όσους λοιπόν έσπευσαν να «χαρούν» με την σημερινή εξέλιξη, να θυμίσω ότι η νέα γενιά μηχανοδηγών προετοιμάζεται να αναλάβει την ΠΕΠΕ από το 2018, δεν είμαι εξ αυτών που θεωρεί εαυτόν αναντικατάστατο και είμαι βέβαιος θα συνεχίσει στο ίδιο μονοπάτι.

Ασφαλώς παραμένω βασικός μάρτυρας για όσα ζήσαμε και καταγγείλαμε, έχοντας καταθέσει τα πάντα στην δικαιοσύνη αλλά και στις αρμόδιες αρχές της ΕΕ και θα το ξανακάνω όποτε αυτό ζητηθεί.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ λοιπόν, σε όσους με εμπιστεύτηκαν και θεωρώ ότι τίμησα αυτήν τους την εμπιστοσύνη όλα αυτά τα χρόνια, στην οικογένεια μου που με είχε χάσει 10 χρόνια τώρα και με στήριξε στην πιο δύσκολη περίοδο της ζωής μου τους τελευταίους 7 μήνες και ιδιαίτερα σε όσους ξεκινήσαμε το ωραίο αυτό ταξίδι το 2012, με την «ΣυνΕξέλιξη-Υπεύθυνη Αμφισβήτηση».

Ιδιαίτερη αναφορά θα κάνω στο Δικηγορικό Γραφείο του κ. Παπαδημητρίου Κώστα, στον Δημήτρη και τον Μιχάλη που η συμβουλή της είναι, ήταν και θα είναι πάντα πολύτιμη για τους μηχανοδηγούς. Ισχυρά συνδικάτα είναι αυτά που έχουν και σωστή Νομική συμβουλή και εκπροσώπηση.

Τέλος δεν θα παραλείψω αυτούς που όταν δίναμε τον υπέρ πάντων αγώνα για την δικαίωση όσων χάσαμε στα Τέμπη και την αποκάλυψη της αλήθειας, μιλούσαν για «κομματικές τοποθετήσεις», όντας εξαφανισμένοι.

Οι τελευταίες συνελεύσεις του Σωματείου μας, με μόλις 6 συναδέλφους (όλοι …εκλεγμένοι) να στηρίζουν την άποψη τους, τους κατέταξε -και πάλι- εκεί που αξίζουν. Συνεχίζουμε.

 

Σχόλια

Διαβάστε ακόμη