Φιάσκο ολκής με πιλοτικό πρόγραμμα στα νηπιαγωγεία: Μοίρασαν... ένα τάμπλετ ανά σχολική μονάδα
"Ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού προσχολικής εκπαίδευσης-εκ αποστάσεως επιμόρφωση και υποστήριξη εκπαιδευτικών - ΕΛΠειΔΑ". Αυτό το όνομα έχει ένα πολιτικό πρόγραμμα του Ινσιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής το οποίο "έτρεξε" και υλοποίησε το τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου της Πάτρας και εφαρμόστηκε/εφαρμόζεται σε 200 νηπιαγωγεία της χώρας.
Η σχετική σύμβαση υπογράφηκε στις 15 Δεκεμβρίου του 2022, το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα 83.042,80 ευρώ και μεταξύ των στόχων του είναι "η ανάπτυξη και παροχή σχετικού ψηφιακού εκπαιδευτικού/επιμορφωτικού υλικού στο ΟΠΣ (Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα) του ΙΕΠ". Το πρόγραμμα θα χρησιμεύσει, θεωρητικά τουλάχιστον, στην υποστήριξη του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος στα νηπιαγωγεία που θα εφαρμοστεί από τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Εκ πρώτης όψεως, κανένα πρόβλημα. Ενα σύγχρονο πρόγραμμα προσχολικής εκπαίδευσης, το οποίου μάλιστα το λογισμικό δημιουργήθηκε από ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, τίθεται στη διάθεση εκπαιδευτικών και νηπίων σε 200 νηπιαγωγεία της επικράτειας που επιλέχθηκαν με κλήρωση. Τα θετικά νέα όμως τελειώνουν εδώ γιατί το υπόλοιπο κομμάτι που αφορά το εν λόγω πρόγραμμα εξελίχθηκε σε φιάσκο.
Εξηγούμαστε: Προφανώς το πρόγραμμα, για να λειτουργήσει ικανοποιητικά και να παράξει παιδαγωγικά αποτελέσματα, θα πρέπει να συνοδεύεται από την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή. Στην παρούσα περίπτωση η υλικοτεχνική υποδομή αφορά τάμπλετς τα οποία θα έχουν στη διάθεσή τους τα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού και οι μαθητές τους.
Πόσα τάμπλετς όμως; Ένα ανά σχολική μονάδα! Διαβάσατε, δυστυχώς, σωστά. Σε κάθε ένα νηπιαγωγείο το οποίο κληρώθηκε για να εφαρμόσει αυτό το κατά τα άλλα ενδιαφέρον πιλοτικό πρόγραμμα, δόθηκε ένα τάμπλετ ανεξάρτητα από τον αριθμό εκπαιδευτικών και μαθητών που διαθέτει. Σ' ένα νηπιαγωγείο της Αθήνας, για παράδειγμα, στο οποίο το πρόγραμμα αφορά πχ 60 νήπια και 5 νηπιαγωγούς, το μάθημα θα γίνει μ' ένα τάμπλετ το οποίο προφανώς θα γυρίζει από χέρι σε χέρι και από τμήμα σε τμήμα!
Είναι δυνατόν; Στην Ελλάδα φαίνεται ότι είναι, ότι μπορεί να αντιμετωπιστούν τέτοια προγράμματα με τέτοια κολοσσιαία προχειρότητα μόνο και μόνο για να πουν οι υπεύθυνοι του ΙΕΠ (και κατά συνέπεια του Υπουργείου Παιδείας) ότι "τρέχουν" ενα ακόμη καινοτόμο πρόγραμμα στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση. Θα βγει και ένα σχετικό δελτίο τύπου το οποίο θα εχει "θριαμβευτικό" χαρακτήρα και όλα καλά. Business as usual.
Oι νηπιαγωγοί που θα κληθούν να κάνουν το μάγο Χουντίνι "μοιράζοντας" ένα και μόνο τάμπλετ σε όλα τα παιδιά αντέδρασαν με επιστολές διαμαρτυρίας στο ΙΕΠ. Το αποτέλεσμα ήταν μηδέν εις το πηλίκον. Δεν απάντησε κανείς, δεν ενδιαφέρθηκε κανείς, τα πράγματα παρέμειναν ως έχει, ένα τάμπλετ ανά σχολική ομάδα.
Και όλα αυτά μέσα σ' ένα απόλυτα λανθασμένο τάιμινγκ όπως βεβαίωσαν στο NEWS 24/7 εκπαιδευτικές πηγές. Το εν λόγω πρότζεκτ, που "αποσπά" πέντε ώρες από το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων, επιλέχθηκε να "τρέξει" μέσα στον Μάιο, μήνα κατά τον οποίο όλα τα νηπιαγωγεία της χώρας έχουν ένα σωρό από άλλες υποχρεώσεις. Αλλα πρότζεκτ που φτάνουν στο τέλος τους, προγράμματα ομαλής μετάβασης των μαθητών στο δημοτικό σχολείο, εορτές αποφοίτησης και άλλα που συσσωρεύουν ένα μεγάλο όγκο δουλειάς.
Αδιάφορο πάντως γι' αυτούς που πήραν τις αποφάσεις. Οι 500 περίπου εκπαιδευτικοί από τα 200 νηπιαγωγεία που επιλέχθηκαν θα κάνουν ΚΑΙ αυτό κατά τη διάρκεια του μήνα. Και θα το κάνουν χωρίς ουσιαστική υποστήριξη από υλικοτεχνική υποδομή, κάτι που σημαίνει ότι ένα ενδιαφέρον πιλοτικό πρόγραμμα θα εφαρμοστεί διεκπεραιωτικά με ότι αυτό συνεπάγεται γι' αυτό που θα αποκομίσουν οι μαθητές.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Καλωσήρθατε στον χώρο σχολίων του Αντικειμενικότητα. Να θυμάστε ότι κάθε άποψη είναι δεχτή εκτός αν προσβάλει ή θίγει τον άλλον όποτε παρακαλώ ο σχολιασμός σας να είναι κόσμιος.