Τέμπη: Δίωξη σε βάρος δύο υψηλόβαθμων στελεχών της «Hellenic Train»



Δίωξη σε βάρος δύο υψηλόβαθμων στελεχών της Hellenic Train, για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, άσκησε ο αρμόδιος αντεισαγγελέας Εφετών.

Ειδικότερα, έπειτα από την ανακοίνωση των των αξιόποινων πράξεων, από τον Εφέτη-Ανακριτή που ερευνά τη τραγωδία, ο αρμόδιος αντεισαγγελέας, άσκησε την Τρίτη (21/2), σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελευθερία», δίωξη σε βάρος των δύο στελεχών της «Hellenic Train» η οποία ως ανώνυμη σιδηροδρομική εταιρεία, μεταξύ άλλων έχει την κύρια δραστηριότητα για την παροχή υπηρεσιών έλξης για τη σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων.

Η δίωξη, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αφορά στον διευθύνοντα σύμβουλο και σε διευθυντή διεύθυνσης της ΑΕ οι οποίοι διώκονται για αξιόποινες πράξεις που τελέστηκαν δια παραλείψεως και ειδικότερα για τα πλημμελήματα, της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, της βαριάς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή και της απλής σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή, ενώ να διευκρινιστεί ότι σε βάρος των υπολοίπων 31 (στελεχών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) έχει ασκηθεί δίωξη και για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας.

Μετά και τη χθεσινή εξέλιξη, για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, που σημειώθηκε πριν από σχεδόν ένα χρόνο, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, έχει ασκηθεί δίωξη σε βάρος συνολικά 33 στελεχών, ενώ από τον Εφέτη – Ανακριτή εξετάζονται τυχόν ευθύνες και δύο ακόμη φορέων, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο άσκησης πρόσθετων διώξεων σε βάρος υπηρεσιακών στελεχών, με τους οποίους – εκτός απροόπτου - αναμένεται να περατωθεί η κύρια ανάκριση και να ανοίξει έτσι ο δρόμος για την εκδίκαση της υπόθεσης.

Όπως αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις που βασίζονται στα μέχρι σήμερα δεδομένα και εφόσον δεν προκύψουν άλλες καθυστερήσεις, τότε ο προσδιορισμός της δίκης – με την προϋπόθεση ότι θα έχει ψηφιστεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης- «είναι εφικτός» για τον ερχόμενο Ιούνιο και σε αίθουσα που θα διαμορφωθεί στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Παράλληλα, βάσει των πληροφοριών της «Ε» για σήμερα Τετάρτη ήταν προγραμματισμένη η συνεδρίαση του Συμβουλίου Εφετών Λάρισας, προκειμένου να εξεταστεί το του Εφέτη Ανακριτή, εάν έχει ή όχι τη δυνατότητα να χορηγήσει στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής αντίγραφα της κύριας ανάκρισης η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σημειώνεται πως επί του ερωτήματος του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Λάρισας, Βασίλη Κόκκαλη για το αν και πότε θα χορηγηθούν έγγραφα της ανάκρισης, ο αρμόδιος Αντεισαγγελέας Εφετών ενημέρωσε χθες Τρίτη εγγράφως τον πρόεδρο της Εξεταστικής Επιτροπής ότι το θέμα εκκρεμεί στο Συμβούλιο Εφετών. Το Συμβούλιο δεν έλαβε τελικά χθες απόφαση, εξέλιξη που αναμένεται από τη σημερινή συνεδρίασή του, που θα αποφανθεί με Βούλευμα.

Ημαθία: Οι μπάρες δεν κατέβηκαν κατά τη διέλευση του τρένου


Και ενώ πλησιάζει ο ένας χρόνος από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστήχημα στα Τέμπη, τρομακτικές στιγμές έζησαν στην Ημαθία οδηγοί αυτοκινήτων καθώς στη σιδηροδρομική διάβαση στην περιοχή Αλεξάνδρεια που λειτουργεί αυτόματο σύστημα οι μπάρες δεν κατέβηκαν και έκπληκτοι είδαν ξαφνικά να εμφανίζεται το τρένο της γραμμής.

Οι οδηγοί σταμάτησαν την τελευταία στιγμή μόλις αντιλήφθηκαν ότι το αυτόματο σύστημα με τις μπάρες δεν λειτούργησε και φώναζαν «σταμάτα ρε σταμάτα, σταμάτα ρε σταμάτα», «κάνε λίγο πίσω, λίγο πίσω».

Στο βίντεο που κατέγραψαν οι οδηγοί ακούγονται συγκλονιστικοί διάλογοι. «Οι μπάρες ανοιχτές κανονικά και το τρένο κάνει διέλευση. Ο θάνατος μας η ζωή τους, Αλεξάνδρεια Ημαθίας οι μπάρες ανοιχτές» ενώ το τρένο κορνάρει και περνά μπροστά από τους σοκαρισμένους οδηγούς.


Πηγές του ΟΣΕ ανέφεραν στο MEGA ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν εφαρμόστηκε ο κανονισμός. «Παρακολουθώντας το βίντεο διαπιστώθηκε από τον ΟΣΕ κανονιστική παρατυπία σχετικά με τον συντονισμό λειτουργίας του εν λόγω Αυτόματου Συστήματος Ισόπεδης Διάβασης και της αμαξοστοιχίας. Δηλαδή ενώ το σύστημα ήταν ενεργοποιημένο, η καθυστέρηση προσέγγισης της αμαξοστοιχίας στην Ισόπεδη Διάβαση είχε υπερβεί τα 3,5 λεπτά, χρόνος που έχει προβλεφθεί κατά την κατασκευή του εν λόγω αυτόματου συστήματος».

Με απλά λόγια ο ΟΣΕ απάντησε ότι επειδή άργησε το τρένο να περάσει από τη διάβαση κατά 3,5 λεπτά, το αυτόματο σύστημα που κατεβάζει τις μπάρες για προστασία δεν λειτούργησε.

Οι μηχανοδηγοί από τη πλευρά τους επισημαίνουν πως δεν ενεργοποιήθηκαν τα εφεδρικά συστήματα για να κατέβουν οι μπάρες. «H εφεδρική νάρκη που υπάρχει για αυτές τις περιπτώσεις δίπλα ακριβώς στη διάβαση για κάποιο λόγο δεν ενεργοποιήθηκε και αυτό που βλέπουμε στο βίντεο είναι ότι έγινε ότι προβλέπει ο κανονισμός, σε αυτές τις περιπτώσεις δηλαδή το τρένο θα πρέπει να περάσει με βήμα πεζού και με συνεχή σφυρίγματα, ελέγχει τον δρόμο κι αν αυτός είναι ελεύθερος σιγά σιγά διέρχεται».


Σχόλια

Διαβάστε ακόμη

Στα Παρασκήνια: Εκνευρισμός στο Μαξίμου μετά την ομιλία Καραμανλή*Παρότι στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα πάει κόσμος να ψηφίσει, μπορεί να παρουσιάσουν και πλασματική συμμετοχή*Αν και πολύς κόσμος έχει φύγει από τον ΣΥΡΙΖΑ θέλει να πάει να ψηφίσει τον... Γκλέτσο