Θεσσαλονίκη -Βόρειες Σποράδες: Από σαράντα κύματα η γραμμή - Για φιάσκο μιλούν οι φορείς των νησιών


Επειτα από έντονες πιέσεις που άσκησαν οι τοπικές Αρχές ώστε να λειτουργήσει και φέτος η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Βόρειων Σποράδων δόθηκε επιτέλους το «πράσινο φως» από την κυβέρνηση, ωστόσο οι όροι που αποφασίστηκαν χαρακτηρίζονται καταστροφικοί και έχουν προκαλέσει δυσαρέσκεια.

Υστερα από πολύμηνο αγώνα που έδωσαν οι δημοτικές Αρχές να υπάρξει για ακόμη μία χρονιά ακτοπλοϊκή σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα νησιά της Σκοπέλου, της Σκιάθου και της Αλοννήσου, με μεγάλη καθυστέρηση εγκρίθηκε σε συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) η διενέργεια διαγωνισμού για τη εν λόγω δρομολογιακή γραμμή κατά τη θερινή περίοδο. 

Για αρκετό καιρό το θέμα παρέμενε σε εκκρεμότητα, εντείνοντας την ανησυχία των τοπικών Αρχών, των φορέων που εμπλέκονται αλλά και των τοπικών κοινωνιών, καθώς επενδύουν στην εν λόγω ακτοπλοϊκή σύνδεση για την τόνωση της τουριστικής ανάπτυξης και την ενίσχυση της οικονομίας.

Μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη των δρομολογίων


Η γνωμοδότηση του ΣΑΣ για την προκήρυξη της επιδοτούμενης γραμμής ήρθε λίγο πριν από το Πάσχα, έπειτα από πληθώρα επιστολών που είχαν αποστείλει προς την κυβέρνηση οι δημοτικές Αρχές και μια ανάσα πριν από την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν. 

Μάλιστα, η δρομολόγηση πλοίου αναμένεται από την 1η Ιουλίου σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στη γνωμοδότηση και όχι από τον Ιούνιο, όπως υπήρχε η προσδοκία και όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια. 

Η ευθύνη γι’ αυτό βαραίνει την κυβέρνηση, καθώς, ενώ οι τοπικές Αρχές είχαν ζητήσει να υπάρξει μια πρόβλεψη με ειδικό κωδικό από την αρχή, ώστε να διενεργηθεί εγκαίρως η διαγωνιστική διαδικασία, η κυβέρνηση περίμενε να επιδοτήσει τη συγκεκριμένη γραμμή με το ποσό που θα έμενε αδιάθετο από την περίοδο του χειμώνα.

Την ανάγκη να τρέξουν το ταχύτερο δυνατό οι διαδικασίες ώστε τα δρομολόγια να ξεκινήσουν ακόμη και πριν από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος εξέφρασε με ανάρτησή του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, τονίζοντας ότι «από την πρώτη στιγμή με επιστολές μου προς το αρμόδιο υπουργείο είχα επισημάνει το γεγονός της καθυστέρησης στην οριστικοποίηση των αποφάσεων και την εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης για τη λειτουργία μιας γραμμής με σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια».

Μισή χωρητικότητα, διπλάσιος χρόνος ταξιδιού

Από την πλευρά τους, οι φορείς των νησιών της Μαγνησίας χαρακτηρίζουν καταστροφικούς τους όρους της απόφασης του ΣΑΣ, κάνουν λόγο για φιάσκο και εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους τόσο για την καθυστερημένη έναρξη των δρομολογίων όσο και για τη μισή χωρητικότητα και τον διπλάσιο χρόνο ταξιδιού. 

Συγκεκριμένα, με την πρόβλεψη να μπορεί να γίνει το δρομολόγιο με συμβατικό πλοίο εκτός από ταχύπλοο, διπλασιάζεται ο χρόνος ταξιδιού από 3,5-4 ώρες στις 7,5 και χάνεται το πλεονέκτημα της αμεσότητας και της ταχύτητας με την οποία μπορούσαν τα προηγούμενα χρόνια οι επιβάτες από τη Βόρεια Ελλάδα αλλά και από την ενδοχώρα των Βαλκανίων να φτάσουν στα νησιά.


Επιπλέον, σύμφωνα με δημόσιες τοποθετήσεις φορέων των νησιών, μειώνεται η μεταφορική ικανότητα, με αποτέλεσμα, ακόμη κι αν καταγράφεται πληρότητα, να μην μπορούν να υπάρξουν σε καμία περίπτωση τα νούμερα επισκεπτών που καταγράφηκαν τα προηγούμενα χρόνια. 

Είναι ενδεικτικό ότι προβλέπεται χωρητικότητα 200 τ.μ. για τα αυτοκίνητα, ενώ τα προηγούμενα χρόνια ήταν 1.400 τ.μ. Από κει και πέρα, ενώ υπάρχει ικανοποίηση για τον αριθμό και τη συχνότητα των δρομολογίων (5 δρομολόγια από 1/7/2024 έως 1/9/2024, 4 δρομολόγια από 2/9/2024 έως 8/9/2024, 3 δρομολόγια από 9/9/2024 έως 15/9/2024), το γεγονός ότι καθυστερεί η έναρξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης δημιουργεί αρνητικό αποτύπωμα στην τουριστική κίνηση.

Σχόλια

Διαβάστε ακόμη