Η νέα γενιά απορρίπτει τον Τσίπρα
Ο πρώην πρωθυπουργός και πρώην Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να προσπαθεί να αναδείξει την αναγκαιότητα της ουσίας στην πολιτική, όμως η πραγματικότητα των πρόσφατων εκλογικών αποτελεσμάτων αποδεικνύει πως η προσέγγισή του είναι εσφαλμένη και ξεπερασμένη.
Ας θυμηθούμε τα γεγονότα. Στις πρόσφατες ευρωεκλογές, ο Στέφανος Κασσελάκης, με την πολιτική του παρουσία, κέρδισε εντυπωσιακά τη νεανική ψήφο, ειδικά στις ηλικίες 17-24. Αυτό δεν ήταν απλώς θέμα εικόνας, αλλά κάτι βαθύτερο: ο Κασσελάκης συνδύασε την εικόνα με την ουσία.
Ας θυμηθούμε τα γεγονότα. Στις πρόσφατες ευρωεκλογές, ο Στέφανος Κασσελάκης, με την πολιτική του παρουσία, κέρδισε εντυπωσιακά τη νεανική ψήφο, ειδικά στις ηλικίες 17-24. Αυτό δεν ήταν απλώς θέμα εικόνας, αλλά κάτι βαθύτερο: ο Κασσελάκης συνδύασε την εικόνα με την ουσία.
Η γενιά που ενηλικιώθηκε στην ψηφιακή εποχή δεν αρκείται στην επιφανειακή προσέγγιση, αλλά απαιτεί μια νέα γλώσσα πολιτικής επικοινωνίας. Η επιτυχία του Κασσελάκη, ιδιαίτερα στους νέους, αποδεικνύει ότι καταλαβαίνει καλύτερα από τον Τσίπρα τον τρόπο με τον οποίο η νεολαία διαχειρίζεται την πολιτική.
Αντίθετα, στις εθνικές εκλογές του 2023, ο Αλέξης Τσίπρας απέτυχε να συσπειρώσει τους νέους. Αυτή η αποτυχία ήταν ενδεικτική της αδυναμίας του να επικοινωνήσει αποτελεσματικά μαζί τους.
Αντίθετα, στις εθνικές εκλογές του 2023, ο Αλέξης Τσίπρας απέτυχε να συσπειρώσει τους νέους. Αυτή η αποτυχία ήταν ενδεικτική της αδυναμίας του να επικοινωνήσει αποτελεσματικά μαζί τους.
Οι νέοι ψηφοφόροι στράφηκαν μαζικά προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος κατάφερε να παρουσιάσει μια πιο σύγχρονη και ελκυστική εικόνα, αλλά ταυτόχρονα να μεταφέρει και το αίσθημα σταθερότητας. Η επιλογή της νεολαίας δεν βασίστηκε σε μια επιφανειακή εντύπωση, αλλά στο πώς αντιλήφθηκαν τη συνολική προσέγγιση της κάθε πολιτικής παρουσίας.
Στην εποχή των social media, της γρήγορης πληροφορίας και της άμεσης επικοινωνίας, η πολιτική εικόνα δεν είναι απλώς διακοσμητική – αποτελεί μέρος της ουσίας.
Στην εποχή των social media, της γρήγορης πληροφορίας και της άμεσης επικοινωνίας, η πολιτική εικόνα δεν είναι απλώς διακοσμητική – αποτελεί μέρος της ουσίας.
Η νέα γενιά δεν ενδιαφέρεται να επιλέξει ανάμεσα στην «ουσία» και την «εικόνα», αλλά απαιτεί και τα δύο. Θέλει πολιτικούς που είναι ικανοί να επικοινωνήσουν το μήνυμά τους με τρόπο άμεσο, κατανοητό και αυθεντικό. Η εικόνα είναι το μέσο που χρησιμοποιούν για να κρίνουν αν η ουσία που προβάλλεται έχει αληθινό νόημα.
Γι’ αυτό, το να υποστηρίζει ο Τσίπρας πως η νέα γενιά απορρίπτει την «εικόνα» προς χάριν της «ουσίας», αποδεικνύει πόσο έχει χάσει επαφή με την πραγματικότητα.
Γι’ αυτό, το να υποστηρίζει ο Τσίπρας πως η νέα γενιά απορρίπτει την «εικόνα» προς χάριν της «ουσίας», αποδεικνύει πόσο έχει χάσει επαφή με την πραγματικότητα.
Στην πολιτική, όπως και σε κάθε άλλο τομέα της ζωής, οι νέοι άνθρωποι καταλαβαίνουν καλά ότι η εικόνα είναι μέρος της ουσίας. Η επιτυχία του Στέφανου Κασσελάκη το απέδειξε, όπως επίσης και η αδυναμία του Τσίπρα να εμπνεύσει τη νεολαία.
Η φράση του Τσίπρα αποτελεί έναν παλιό και ξεπερασμένο διαχωρισμό που δεν έχει πλέον θέση στην πολιτική. Η νέα γενιά δεν ζητάει να διαλέξει ανάμεσα στην εικόνα και την ουσία. Θέλει πολιτικούς που θα της προσφέρουν και τα δύο – και οι πολιτικοί που αγνοούν αυτό το γεγονός θα συνεχίσουν να αποτυγχάνουν στις προσπάθειές τους να τη συσπειρώσουν.
Η φράση του Τσίπρα αποτελεί έναν παλιό και ξεπερασμένο διαχωρισμό που δεν έχει πλέον θέση στην πολιτική. Η νέα γενιά δεν ζητάει να διαλέξει ανάμεσα στην εικόνα και την ουσία. Θέλει πολιτικούς που θα της προσφέρουν και τα δύο – και οι πολιτικοί που αγνοούν αυτό το γεγονός θα συνεχίσουν να αποτυγχάνουν στις προσπάθειές τους να τη συσπειρώσουν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Καλωσήρθατε στον χώρο σχολίων του Αντικειμενικότητα. Να θυμάστε ότι κάθε άποψη είναι δεχτή εκτός αν προσβάλει ή θίγει τον άλλον όποτε παρακαλώ ο σχολιασμός σας να είναι κόσμιος.