Σιδηροδρομικό δίκτυο: «Βόμβα» από ΡΑΣ - Αφαίρεση γραμμών από το σιδηροδρομικό δίκτυο και έκκληση για άμεσα μέτρα



Ενάμιση χρόνο από το έγκλημα στα Τέμπη όλα τα ίδια μένουν καθώς η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) όχι μόνο αφαιρεί γραμμές τρένων από το δίκτυο επειδή δεν πληρούν τους κανόνες ασφαλείας - καθώς εξακολουθούν να είναι ανεργές από την κακοκαιρία Daniel και Elias, αλλά προειδοποιεί για άμεσα μέτρα σε μονή γραμμή


Η ΡΑΣ αποφάσισε:

  • Να αφαιρέθούν τα τμήματα της σιδηροδρομικής υποδομής «Λάρισα – Βόλος», «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα» και του κλάδου ανόδου «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος», από το πεδίο εφαρμογής της χορηγηθείσας, υπ. αριθμ. Αναγνώρισης EL 21 2022 0001 επικαιροποίησης Έγκρισης Ασφάλειας ΔΥ, διότι δεν λειτουργούν, λόγω ουσιωδών μεταβολών στα υποσυστήματα υποδομής, και παρατρόχιου ελέγχου-χειρισμού και σηματοδότησης εξαιτίας των κακοκαιριών DANIEL και ELIAS.
  • Να αφαιρεθεί το τμήμα της σιδηροδρομικής υποδομής «Έδεσσα – Φλώρινα» από το πεδίο εφαρμογής της χορηγηθείσας, υπ. αριθμ. Αναγνώρισης EL 21 2022 0001 επικαιροποίησης Έγκρισης Ασφάλειας ΔΥ, διότι δεν λειτουργεί εξαιτίας προβλημάτων επικοινωνίας.
  • Τη λήψη επιπλέον μέτρων από τον ΟΣΕ (π.χ. στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες ανά βάρδια κ.α.), και την υποβολή στην Αρχή σχεδίου δράσης, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΕ 1078/2012 για την κυκλοφορία στον κλάδου καθόδου του τμήματος «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος» το αργότερο έως 15- 07-2024.

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων απέρριψε επίσης την αίτηση επικαιροποίησης Έγκρισης Ασφάλειας του ΔΥ ΟΣΕ, η οποία ζητήθηκε από τη ΡΑΣ και υποβλήθηκε από τον ΟΣΕ, λόγω ουσιωδών μεταβολών στα υποσυστήματα, υποδομής, σηματοδότησης και ενέργειας που προκλήθηκαν εξαιτίας των κακοκαιριών DANIEL και ELIAS διότι ο ΟΣΕ:

  • Δεν προσκόμισε τις αιτηθείσες από τη ΡΑΣ πληροφορίες/έγγραφα, επισυναπτόμενα στην αίτησή του, τα οποία απαιτούνται
  • Δεν κατέθεσε παράβολο τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ για ουσιώδη επικαιροποίηση έγκρισης ασφάλειας

Αναλυτικά η απόφαση:




Χάρης Μαμουλάκης: «Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για νέο έγκλημα όπως στα Τέμπη»

«Γνωμοδότηση-βόμβα από τη ΡΑΣ: Κλείνουν γραμμές του σιδηροδρομικού δικτύου για λόγους ασφαλείας. Ως πότε η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα κάνει ότι δεν ακούει και θα θέτει σε κίνδυνο τους επιβάτες του σιδηροδρόμου;» σημειώνει ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Χάρης Μαμουλάκης.

Όπως σημειώνει, η ΡΑΣ «με επίσημο έγγραφό της απορρίπτει την αίτηση του ΟΣΕ για επικαιροποίηση της έγκρισης ασφαλείας και αφαιρεί, προσέξετε, σιδηροδρομικά τμήματα. Κλείνει γραμμές τρένων δηλαδή, επειδή δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλείας».

Ο Χάρης Μαμουλάκης υπογραμμίζει ότι «οι εργαζόμενοι το φωνάζουν εδώ και καιρό με κάθε τρόπο. Το ίδιο και εμείς. Υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για νέο έγκλημα, όπως στα Τέμπη. 

Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη κάνει πως δεν ακούει. Τώρα που έχει στα χέρια της την επίσημη απορριπτική έκθεση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, τώρα που κλείνουν γραμμές λόγω ελλείψεων σε κρίσιμες υποδομές και δίκτυα επικοινωνίας, τι σκοπεύει να πράξει; 

Για μας στον ΣΥΡΙΖΑ, ο σιδηρόδρομος είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αφεθούν οι τύχες του στην κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη. Πέντε χρόνια απαξίωσης είναι αρκετά. Ως εδώ».


Σχόλια

Διαβάστε ακόμη